استولتنبرگ: کشور‌های عضو ناتو ۴۸ تانک لئوپارد ۲ به اوکراین تحویل می‌دهند

دبیر کل ناتو از افزایش کمک‌های تسلیحاتی و تانک‌های پیشرفته به اوکراین از سوی کشور‌های عضو این نهاد نظامی خبر داد.

کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست خود در بروکسل با افزایش کمک‌های نظامی شامل تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین برای مقابله با روسیه موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: کشور‌های عضو ناتو تولید مهمات و خمپاره‌های خود را افزایش می‌دهند، زیرا اوکراین سریع‌تر از تولید کشور‌های غربی در حال خالی کردن ذخایر مهمات خود است.

او با اشاره به تعهدات کشور‌های غربی برای پیروزی اوکراین در جنگ افزود: ما نیازمند تجهیز کی یف با تسلیحات و مهمات جدید هستیم. در نشست وزیران ناتو کشور‌هایی همچون آمریکا، فرانسه، آلمان و نروژ قراردادی را امضا کردند که بر طبق آن انبار‌های خالی مهمات کشور‌های عضو ناتو بار دیگر پر خواهد شد و روند کمک رسانی تسلیحاتی به اوکراین نیز به طور همزمان ادامه می‌یابد.

تحقیقات نشان می‌دهد حتی پیش از جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ نیز بسیاری از کشور‌های عضو ناتو نتوانسته بودند به اهداف انباشت مهمات در زرادخانه‌های تسلیحاتی خود بر اساس برنامه این اتحاد نظامی برسند.

برآورد می‌شود اوکراین روزانه دستکم ۱۰ هزار گلوله توپ شلیک می‌کند که همین موضوع باعث خالی شدن سریعتر زاغه‌های مهمات کشور‌های غربی شده است.

یکی از مهمترین تصمیمات وزیران دفاع ناتو، تامین تانک‌های لئوپارد ۲ بیشتر برای اوکراین بود. بوریس پیستوروس، وزیر دفاع آلمان امروز اعلام کرد کشور‌های غربی متعهد شدند ۴۸ تانک لئوپارد ساخت آلمان را به کی یف تحویل دهند. این محموله شامل ۳۱ تانک لئوپارد ۲ مدل‌ای ۴ است که تحویل آن توسط لهستان هماهنگ شده است.

این مقام آلمانی می‌گوید برلین علاوه بر آنها، ۱۴ تانک لئوپارد ۲ مدل‌ای ۶ که پیشرفته‌تر است را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. مابقی تانک‌ها را نیز پرتغال قرار است تقبل کند.

در این نشست همچنین کشور‌های عضو ناتو درباره افزایش بودجه دفاعی خود به میزان ۲ درصد تولید ناخالص داخلی شان تاکید کردند و آن را در برهه کنونی کافی دانستند.

برچسب ها: ناتو ، جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
کشورهای عقب افتاده اروپایی نمی فهمند که دیگر دوران تانک و توپ گذشته. آهن قراضه در جنگ چیزی را تعیین نمی کند ما آمادگی خود را برای خرید ضایعات آهن این اشیاء تاریخ مصرف گذشته اعلام می کنیم.
آخرین اخبار