درخواست روسیه برای تشکیل جلسه شورای امنیت درباره انفجار خط لوله نورد استریم

مسکو خواستار بررسی اطلاعات جدید منتشر شده درباره انفجار خط لوله نورد استریم در شورای امنیت سازمان ملل شد.

روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواست همزمان با سالگرد آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، درباره انفجار خط لوله گازی نورد استریم تشکیل جلسه بدهد.

به گزارش تل تریدر، دمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: انتظار می‌رود موضوع نشست شورای امنیت بررسی اطلاعات جدید مربوط به اقدام خرابکارانه‌ای باشد که در سپتامبر سال ۲۰۲۲ منجر به اختلال در کار خط لوله انتقال گاز نورد استریم به اروپا شد.

پولیانسکی به جزئیات بیشتر درباره اطلاعات جدید یافت شده درباره خرابکاری در خط لوله انتقال گاز نورد استریم اشاره نکرد، اما به نظر می‌رسد منظور وی از این موضوع گزارش سیمور هرش، خبرنگار آمریکایی است که مدعی دست داشتن سازمان سیا در انفجار خط لوله نورد استریم شده بود.

سیمور هرش (Seymour Hersh)، روزنامه نگار کهنه کار و برجسته آمریکایی که جایزه پولیتزر را نیز در کارنامه کاری خود دارد، مدعی است که انفجار خط لوله گاز نورد استریم در زیر دریای بالتیک به دستور کاخ سفید و طی عملیات مخفی از سوی سازمان سیا انجام شده است.

این خبرنگار در تشریح آنچه در این ماجرا رخ داده است، می‌گوید: غواصان آمریکایی از رزمایش نظامی ناتو به عنوان پوشش این عملیات استفاده کرده و در اعماق دریا مین‌هایی را در امتداد خطوط لوله نورد استریم کار گذاشتند تا بعدا بتوانند آن را از راه دور منفجر کنند.

سیمور هرش که یک روزنامه نگار تحقیقی است پیش‌تر از شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب به دست نظامیان آمریکایی و نیز رسوایی واترگیت و نسل کشی آمریکا در ویتنام گزارش‌هایی را ارائه کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار