افزایش کسری تجاری آمریکا در ماه ژانویه

داده‌های آماری حاکی از کسری تجاری ۹۱ میلیارد دلاری آمریکا در ماه ژانویه است.

آمریکا گرچه بزرگترین اقتصاد جهان از منظر تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شود، اما این کشور به دلیل صادرات بالا و فرهنگ مصرف کننده‌ای که دارد از کسری تجاری بالایی رنج می‌برد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کسری تجاری دولت آمریکا در بخش کالا در ماه ژانویه شاهد افزایش بوده است. همچنین طی این مدت هر دو شاخص واردات و صادرات این کشور رشد بالایی را تجربه کرده است که همین موضوع باعث شد تجارت ایالات متحده در مسیر اصلی خود قرار گرفته و تأثیر کمی بر رشد تولید ناخالص داخلی در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی داشته باشد.

سازمان تجارت آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد داده‌های آماری نشان می‌دهد کسری تجاری آمریکا در بخش کالا با ۲ درصد افزایش به ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. طی این مدت واردات کالا به کشور شاهد رشد ۳.۴ درصدی بوده و به ۲۶۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

این نهاد می‌افزاید: «واردات کالا‌های موتوری شاهد ۹ درصد افزایش و کالا‌های مصرفی ۶.۴ درصد افزایش را طی این مدت تجربه کرده است. ما شاهد افزایش واردات مواد غذایی و کالا‌های سرمایه‌ای نیز بوده‌ایم. با این حال، واردات کالا‌های صنعتی همانند نفت خام طی این مدت کاهش یافته است.»

در مقابل، صادرات کالا نیز با ۴.۲ درصد افزایش، به ۱۷۳ میلیارد دلار و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است که بیشترین رشد با ۱۴.۸ درصد مربوط به کالا‌های مصرفی است و کالا‌های موتوری نیز رشد ۸.۲ درصدی را طی این مدت ثبت کرده است.

کسری تجاری یک کشور در حوزه کالا به تفاوت میان میزان صادرات به واردات یک کشور اطلاق می‌شود که کشور‌های مصرف کننده‌ای همانند آمریکا همواره در این مورد شاهد شاخص منفی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
سایپا بابلوکه کردن پول مردم به روش شیادی کسری اش را سامان داد
آخرین اخبار