امسال شاهد کاهش جذب دانشجوی خارجی در کشور بودیم

معاون بین الملل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: طبق آمار در سال ۲۰۲۵ تعداد دانشجویان خارجی در جهان به ۸ میلیون می‌رسد.

حجت الاسلام محسن قمی امروز در مراسم چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بینالملل مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در دانشگاه پیام نور، با تاکید با ضرورت توجه به رشد علمی کشور اظهار کرد: بنا بر اعتراف آمار‌ها و نشریات آماری رشد علمی و فناوری کشور در ۴۴ سال گذشته بی سابقه بوده است.

او به نقش رهبری در رشد علمی کشور تاکید کرد و گفت: رشد علمی مدیون هدایت مقام معظم رهبری بوده است، به عنوان مثال اولین پارک فناوری به دستور ایشان در اصفهان ایجاد شد و تأکیدات ایشان باعث رشد جنبش‌های نرم افزاری و همچنین اسناد بالادستی شد.

قمی ادامه داد: مقام معظم رهبری اصرار دارند که مسیر رشد علم و فناوری باید ادامه پیدا کند و این روند به هیچ وجه نباید دچار وقفه شود.

او درباره نقش مهم دانشجویان خارجی در افزایش تعاملات بین المللی افزود: طبق آمار در سال ۲۰۲۵ تعداد دانشجویان خارجی در جهان به ۸ میلیون می‌رسد که میانگین سهم ما ۱۰۰ هزار نفر است، امسال شاهد کاهش دانشجوی خارجی بودیم.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: حضور دانشجویان خارجی در کشور باید علاوه بر مسائل آموزشی؛ دستاورد‌هایی همچون توسعه فرهنگ ایران و فرهنگ انقلاب اسلامی را بعد از فارغ التحصیلی همراه داشته باشد.

او اظهار کرد: علم مدرن اصول و مبنایی دارد و متعاقب آن فرهنگی با خودش همراه دارد ما نیز باید علمی مبتنی بر فرهنگ خودمان داشته باشیم در کشور‌هایی مانند مالزی و اندونزی نیز جریانی وجود دارم به نام علم دیگر که مبتنی بر فرهنگ بومی خودشان می‌باشد.

قمی درباره کمک علمی کشور به جبهه مقاومت گفت: باید دوستداران ایران در گوشه و کنار جهان مورد لطف قرار گیرند و ما باید علم و فناوری را به کشور‌هایی که دچار آپارتاید علمی هستند انتقال دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
من چند دانشجوی سوری را میشناختم که ماهیانه داشتن و درس هم میخوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
سلام،به داد بچه های رانده شده از اوکراین باشید که دولت رهایشان کرده، تا کی خارجی خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
با این سرعت اینترنت و فیلترینگ و آزادی عقاید و پوشش و زندگی خارجیا حتما هم مشتاق پذیرش و اقامت در ایران خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
علاقه مندان داخل رو هم جذب کنید
ما هم دوست داریم ادامه تحصیل بدهیم
آخرین اخبار