رودخانه کمندان لرستان طغیان کرد

مدیر آب و فاضلاب الیگودرز گفت: با توجه به بارش نزولات آسمانی و بالا رفتن کدورت سراب کمندان که منبع تامین آب شرب دو شهر الیگودرز و ازناست خروجی آب از تصفیه خانه به مخازن ذخیره آب شرب شهر الیگودرز کاهش یافت.

علی اکبر طونی مدیر آب و فاضلاب الیگودرز  اظهار داشت: با توجه به بارش نزولات آسمانی و بالا رفتن کدورت سراب کمندان که منبع تامین آب شرب دو شهر الیگودرز و ازناست خروجی آب از تصفیه‌خانه به مخازن ذخیره آب شرب شهر الیگودرز کاهش یافته است.

او افزود: در حال حاضر آب و فاضلاب شهرستان به ناچار از منابع ذخیره‌ای که دارد در حال تامین آب شرب است.

طونی با بیان اینکه در این شرایط امکان کاهش فشار در شبکه شهری وجود دارد، بیان کرد: لازم است شهروندان جهت جلوگیری از افت فشار نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب شرب در ایام خانه تکانی پایان سال اقدام کنند.

او با بیان اینکه همکاران شرکت آبفا به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای تامین آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی برای شهروندان هستند، عنوان کرد: در پی طغیان رودخانه کمندان و افزایش سطح آب دریاچه این سد و گل‌آلود شدن آب، امور آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد لوله‌ها آب انتقالی به شهر‌های الیگودرز و ازنا را از محل سراب به صورت موقت قطع کرده است.

مدیر آب و فاضلاب الیگودرز با اشاره به اینکه این مشکل هر ساله در اسفند و فرودین بروز می‌یابد، افزود: پیش بینی‌های لازم جهت تامین ذخیره مخازن و فعالیت چاه‌ها برای تامین آب شرب شهر صورت گرفته و با پایان بارش‌ها در دو روز آینده این مشکل رفع خواهد شد.

 

برچسب ها: آب و فاضلاب ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار