نخبگان مهارتی استان سمنان ۹ مقام ملی کسب کردند

نخبگان مهارتی استان پنج دیپلم افتخار، ۲ مدال طلا، یک نقره و یک مدال برنز در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت کسب کردند.

سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه ابراز کرد: نخبگان مهارتی استان سمنان در بخش فرز سی‌ان‌سی، نقاشی خودرو مدال طلا و در بخش صافکاری خودرو مدال نقره و در زمینه فناوری طراحی گرافیک مدال برنز را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: ۲۰ نخبه مهارتی از استان سمنان در مسابقات ملی مهارت در تبریز شرکت کردند که ۱۷ نفر به رقابت پرداختند و موفق به کسب ۹ عنوان شدند.

شاهچراغ بیان کرد: مسابقات ملی مهارت در تبریز در رشته‌های سازه‌های چوبی، جوشکاری و امنیت شبکه سال آینده برگزار خواهد شد.

هشت میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: هشت میلیارد تومان سهمیه تسهیلات اشتغالزایی برای اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در نظر گرفته شده است.

شاهچراغ اظهار کرد: وام اشتغال‌زایی به میزان ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر یک نفر اشتغال پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: به کارفرمایان برای اشتغال‌زایی تا سقف چهار میلیارد تومان وام اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تاکید بر ضرورت تبدیل مهارت‌آموزی به فرهنگ عمومی و گفتمان غالب در جامعه گفت: ۵۰ مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی در کنار صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌کنند.

وی با تاکید بر توسعه چتر آموزشی در دولت سیزدهم گفت: برای ارتقای مهارت کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی آموزش‌های جوارکارگاهی و بین کارگاهی ارایه می‌شود تا کارجویان از نزدیک با دستگاه‌ها و نوع فعالیت کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف آشنا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار