معاون ترامپ: عادی‌سازی روابط ایران و عربستان نتیجه شکست دولت بایدن است

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید در نتیجه شکست دولت بایدن، چین و روسیه به یکدیگر نزدیک شده و ایران و عربستان روابط خود را از سر گرفته‌اند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه تلویزیونی جدید خود ضمن انتقاد از دولت بایدن گفت: «[این روزها] شما شاهد خلاء رهبری در صحنه جهانی هستید که عمدتاً به دلیل سیاست‌های شکست خورده دولت بایدن است».

به گزارش نشریه هیل، معاون ترامپ تصریح کرد: «منظورم این است که این هفته شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در مسکو با پوتین دیدار کرد، [از سوی دیگر] شاهد نقش میانجیگری و عادی‌سازی روابط ایران و عربستان از سوی چین بوده‌ایم. [ این‌ها] همگی شواهدی بر خلاء ایجاد شده هستند».

پنس که یکی از نامزد‌های بالقوه جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری است می‌گوید که فقدان رهبری ناشی از «التماس» دولت بایدن به ایران برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای، خروج «فاجعه بار» آمریکا از افغانستان و عدم ارسال سریع کمک‌های آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه است.

شی جین پینگ، رهبر چین روز چهارشنبه سفر سه روزه خود را برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پایان رساند. چین این سفر را «سفر دوستی، همکاری و صلح» خوانده است. دیدار روسای جمهور روسیه و چین تا کنون موجی از نگرانی را در میان مقامات غربی به همراه داشته است.

افزون بر این، اواخر اسفندماه سال گذشته، ایران و عربستان پس از چندین دور مذاکره، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند. اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجی‌گری چین با طیفی از حمایت و استقبال از سوی کشور‌های منطقه تا پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای داشت.

پنس یکی از جمهوری خواهانی است که احتمالاً به دنبال به چالش کشیدن ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۲۴ است. نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی و ویوک راماسوامی، کارآفرین محافظه‌کار، دو جمهوری‌خواهی هستند که تا کنون رسماً آمادگی خود را برای نامزدی ریاست جمهوری و به چالش کشیدن ترامپ اعلام کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
بدبخت ها عربستان یه زمانی گاو شیرده شما بود حالا تصمیم گرفته انسان باشه و سرش رو جلوی هر بی سر و پای غربی خم نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
بله چون نون امریکا خبیث و ترامپ پلشت در اختلاف افکنی بین کشور های اسلامی و جنگ در غرب آسیا هست. غیر از این ترامپ چیزی میگفت جای تعجب داشت. دشمن شاخ و دم نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
دلقک عجوزه
بفکر دادگاه هایت باشه که کلاه برداری در عدم پرداخت مالیات و روابط نامشروع با کارگردان فیلم های مستهجن و
مشکلات عدیده دیگه که داری
با این چرند
نمیتوانی اخبار راجع بخودتت را
بطرف ایران منتقل بدی
آخرین اخبار