نتانیاهو وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را برکنار کرد

نتانیاهو وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را پس از سخنرانی که در آن خواستار توقف طرح جنجال‌برانگیز او شده بود، برکنار کرد.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید بنیامین نتانیاهو «یوآو گالانت» وزیر جنگ که به سیاست‌های او معترض شده بود را برکنار کرده و ادعا می‌کند وی را به سمت دیگری منتقل خواهد کرد. اما هنوز مشخص نیست چه موقعیت جدیدی به او داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تایمز رژیم صهیونیستی، پس از انتشار این خبر، واکنش‌ها از سوی سیاستمداران علیه اخراج یوآو گالانت آغاز شد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ پیشین می‌گوید تل‌آویو با «خطری آشکار، فوری و ملموس» برای امنیت خود مواجه است. «مراو میکائیلی» رئیس حزب کارگر می‌گوید این اقدام نشان می‌دهد که «اکنون، بیش از هر زمان دیگری، نتانیاهو برای اسرائیل بسیار خطرناک است».


بیشتر بخوانید:


«یائیر لاپید» رهبر مخالفان نیز نتانیاهو را به دلیل اخراج گالانت مورد حمله قرار داد. او نتانیاهو را «خطری» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

گالانت روز گذشته با توجه به اعتراضات گسترده در ارتش، با اشاره به خطر فزاینده برای امنیت رژیم، خواستار توقف طرح جنجالی اصلاحات قضایی شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد با تصویب قانون اصلاحات قضایی، برکناری اعضای دولت از جمله خودش توسط دستگاه قضایی را دشوار کند. این اقدام با مخالفت شدید مواجه شده و چندین هفته تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی را در پی داشته است. معترضان می‌گویند تظاهرات در این هفته به اوج خود خواهد رسید و هشدارهایی در خصوص نافرمانی مقامات نظامی صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار