افزایش بهره وری در تولید برق با ارتقای نیروگاه‌ها

وزیر اقتصاد گفت: با احداث بخش بخار در نیروگاه علی‌آباد شاهد ارتقای بهره‌وری در تولید برق خواهیم بود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ودارایی گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود در انرژی، یکی از سیاست‌های مهم دولت، ارتقاء بهره‌وری است و با اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین بنیاد مستضعفان و وزارت اقتصاد  یک نیروگاه سیکل‌ترکیبی که بهره‌وری به‌مراتب بالاتری در تولید برق دارد تبدیل خواهد شد.

او گفت: احداث بخش بخار و ارتقاء بهره‌برداری نیروگاه علی‌آباد جزو مصوبات رئیس جمهور  بود که با همت بنیاد مستضعفان ، این مصوبه در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

 در  ادامه  سید پرویز فتاح  گفت: نیروگاه علی‌آباد  یک نیروگاه با ۶ واحد گازی و ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات است که با توجه به راندمان پایین این نیروگاه، امروز تفاهم شد با اضافه کردن ۳ واحد بخار و افزایش ۵۰ درصدی راندمان آن، این نیروگاه به یک نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بخش بخار این نیروگاه با تسهیلات ۴۰۰ میلیون یورویی صندوق ملی احداث می‌شود گفت: با احداث این واحدها، ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه بدون نیاز به سوخت بیشتر اضافه می‌شود.

فتاح با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث بخش بخار نیروگاه علی‌آباد طی ۲.۵ تا ۳ سال تکمیل خواهد شد افزود: امیدواریم با توجه به مسیر طولانی طی شده برای اخذ مصوبه احداث این بخش، به زودی کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه زده شود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار