در سفر دوم هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ طرح بزرگ اقتصادی کلنگ زنی می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:طرح میدان گازی مختار بویراحمد ، پترو پالایشگاه گچساران و طرح بزرگ گردشگری در تنگ مهریان یاسوج از جمله این طرح‌ها است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دومین سفر رئیس جمهوری به استان ۲۰ طرح بزرگ اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی می‌شود.

احسان عسکری از کلنگ‌زنی طرح میدان گازی مختار در شهرستان بویراحمد در این سفر خبر داد و افزود: میزان ذخیره قابل استحصال در این میدان گازی ۷۷ میلیارد مترمکعب بوده و ۱۱ حلقه چاه در دو مرحله در این میدان حفر و ۴۰۰ فرصت شغلی در فرآیند بهره‌برداری از این چاه‌ها ایجاد می‌شود.

عسکری با اشاره به میزان تولید این میدان گازی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۸ میلیون متر مکعب گاز و ۳ هزار بشکه نفت و میعانات گازی از این میدان تولید و استخراج شود.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر ، عملیات اجرایی پترو پالایشگاه گچساران با خوراک روزانه ۱۰۵ هزار بشکه و احداث پتروشیمی چرام برای تولید آمونیاک کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ زنی فسفات چرام در این سفر خبر داد و گفت: در حوزه صنعت و معدن نیز طرح‌های دیگری نهایی شده و عملیات اجرایی این طرح‌ها نیز آغاز می‌شود.

عسکری از آغاز عملیات اجرایی یک طرح بزرگ گردشگری در تنگ مهریان یاسوج با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: در این طرح تله کابین ، تلسیژ و سورتمه ریلی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: کلنگ زنی دو طرح زنجیره مرغ، بهره برداری از پتروشیمی گچساران، فرآوری گیاهان دارویی گچساران، کارخانه قند یاسوج و مجتمع ورزشی‌های آبی نیز در سفر رئیس جمهور در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار زمینه پیشرفت اقتصادی در استان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.