در نشست شورای مسکن استان مطرح شد؛

از درخواست استاندار از بانک‌ها تا تعیین زمان سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن پای کار هستند بانک‌ها هم باید پای کار بیایند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای مسکن استان گفت: ۵۲ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج هستند و به دلیل افزایش متقاضیان در این شهر با مشکل تامین زمین مواجه هستیم.
 
آقای احمدزاده افزود: مشکل زمین برای طرح مسکن ملی در یاسوج را با وزیر کشور مطرح کردیم و خواستار چاره‌اندیشی در این خصوص شدیم.
 
وی ادامه داد: همه زمین‌هایی که معارض ندارند و قابلیت الحاق به شهر را دارند سریعا به شهر یاسوج ملحق شوند.

وی با اشاره به واگذاری ۳ و نیم هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار یاسوج برای احداث طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: از معاون عمرانی استانداری می‌خواهم در خصوص اراضی رودخانه بشار محتاط باشد و از هر گونه اقدامی که حاشیه بشار را نازیبا می‌کند بپرهیزند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری ۵ هکتار از اراضی بنیاد مسکن در مارگون به طرح نهضت ملی مسکن در این شهر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تامین زمین در شهر مارگون طرح نهضت ملی مسکن هرچه سریعتر در این شهر عملیاتی شود.

آقای احمدزاده با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن که در شهر‌های دوگنبدان و دهدشت با مشکل زمین مواجه نیستند تسریع شود ادامه داد: زمین‌های حومه شهر‌ها که قابلیت کشاورزی ندارند هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی از همکاری خوب سازمان جهاد کشاورزی استان در واگذاری اراضی درجه سوم و چهارم کشاورزی به طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و گفت: با دفتر نهاد ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه می‌کنیم تا در این رابطه از سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت ویژه تقدیر شود.

استاندار با اشاره به ۶ هزار و ۱۹۳ واحد خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بنا به گفته مدیرکل راه و شهرسازی از این تعداد فقط ۸۴۴ واحد انعقاد قرار داد شده است و برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در استان مابقی نیز تعیین تکلیف شود.

احمدزاده خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت: جلسات شورای مسکن به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود و تعهد شده با هر مدیری که در طرح نهضت ملی کوتاهی کند برخورد شود و ما نمی‌خواهیم مدیران استان در زمره این مدیران باشند.
 
وی با بیان اینکه هیات بازرسی مورد تاکید رئیس جمهور به زودی وارد استان می‌شوند و از بانک‌ها هم بازدیدی خواهند داشت، افزود: بانک‌ها طی یکی دو هفته آینده پرداخت تسهیلات واحد‌های خود مالکی را تسریع دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بانک‌ها با معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی نشستی برگزار کنند و در صورتی که برای پرداخت تسهیلات واحد‌های خودمالکی با مشکل مواجه هستند اطلاع دهند.

آقای احمدزاده با اشاره به درخواست دانشگاه‌های یاسوج برای ۱۴۰ واحد و علوم پزشکی برای ساخت ۴۷۰ واحد خوابگاه متاهلی با تاکید بر اینکه سایر دانشگاه‌های استان هم برای ساخت خوابگاه متاهلی پای کار بیایند، گفت: برای افزایش آمار ازدواج و جوانی جمعیت دانشگاه‌هایی که قصد احداث هر تعداد خوابگاه متاهلی را داشته باشند با واگذاری امکانات و خدمات رایگان آب، برق و گاز حمایت می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر آینده هیات دولت به استان افزود: طرح‌هایی که قرار است در سفر رئیس جمهور کلنگ‌زنی شوند معطل سفر نمانند و روند ساخت خود را طی کنند، چرا که سفر رئیس جمهور به استان برای اواخر خرداد و یا اوایل تیرماه برنامه‌ریزی شده است.

در این نشست واگذاری ۱۵ هکتار از اراضی راه و شهرسازی در شهرک ولایت یاسوج برای طرح نهضت ملی مسکن مصوب شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.