دوگانه سوز شدن ۷ هزارو ۸۰۰ خودرو ناوگان عمومی در استان همدان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: هفت هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو از ناوگان حمل و نقل عمومی استان با نصب تجهیزات سوخت گاز طبیعی (سی. ان. جی) به شکل رایگان، دوگانه‌سوز شده است.

امین روستایی افزود: این اقدام به منظور کاهش مصرف بنزین و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های صاحبان این خودرو‌ها بوده است.

او افزود: خودرو‌های واجد شرایط به شکل رایگان و بر اساس اولویت، از طریق کارگاه‌های مجاز به دوگانه سوز سی. ان. جی تبدیل می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تأکید کرد: طرح دوگانه سوز کردن تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها در جریان است و تاکنون تسهیلات خوبی از سوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی برای دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی تخصیص یافته است.

 روستایی تصریح کرد: هفت کارگاه در استان همدان، زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت، خودرو‌های عمومی واجد شرایط را به شکل رایگان دوگانه سوز می‌کنند.

او افزود: کارشناسان منطقه، به طور مستمر از کارگاه مجاز تبدیل در استان بازدید و از نزدیک روند و نحوه انجام کار را مورد نظارت و پایش قرار می‌دهند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه هزینه‌ها برای گازسوزکردن خودروها، نسبت به ظرفیت مخازن و تجهیزات لازم و نوع خودرو متفاوت است، تأکید کرد: هزینه دوگانه سوزکردن هر خودرو از ۹ تا ۱۸ میلیون تومان متغیر است که وزارت نفت این هزینه را برای خودرو‌های تاکسی و وانت بار با کاربری عمومی پرداخت کرده است.

روستایی گفت: تنوع بخشی در سبد سوخت دارای مزیت‌های متعددی است و در ادامه سیاست‌های حمایتی وزارت نفت، تمامی هزینه‌های گازسوزکردن خودرو‌های عمومی (تاکسی و وانت بار) و همچنین حدود ۸۰ درصد از بار مالی مورد نیاز برای گازسوزکردن مسافربر‌های اینترنتی و آژانس‌ها رایگان است.

او افزود: برای هر ۲ دسته از مشمولان طرح، متقاضیان باید در سامانه اینترنتی gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده، کارگاه مورد نظر خود را انتخاب و پس از دریافت کد رهگیری در صف انتظار قرار گیرند تا به محض اعلام، برای دوگانه سوز شدن خودروی خود مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار