ثبات در بازار نفت اوپک و روند صعودی در باقی بازار‌ها

پایگاه اویل پرایس اعلام کرد بازار نفت اوپک برخلاف برخی دیگر از بازار‌ها از دو روز پیش تاکنون با ثبات بوده است.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏شیرین وست تگزاس اینترمیدییت‏ برای تحویل در ماه ژوئن، با یک سنت معادل حدود یک صدم درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۶۷ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه ژوئن، با هفت سنت معادل حدود ۹ صدم درصد افزایش، ۷۵ دلار و ۳۹ سنت داد و ستد شد.

بهای سبد نفتی اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود)، نیز برای تحویل در همین تاریخ، با یک دلار و ۶۳ سنت معادل حدود دو ممیز هشت صدم درصد افزایش، ۸۰ دلار و سه سنت معامله می‌شود که نسبت به آخرین معاملات دو روز پیش تغییری نداشته است.

علی رغم وعده روسیه به منظور کاهش عرضه نفت خام به بازار به دلیل اعمال سقف بهای نفت علیه این کشور، منابع تجاری و کشتی رانی اعلام کردند بارگیری نفت از بنادر غربی روسیه در ماه آوریل (ماه جاری میلادی) احتمالاً به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۹ و رقم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا و نیز اقدام مشابه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره باعث افزایش نگرانی‌ها درباره چشم انداز اقتصادی جهان شده و همین موضوع تقاضا برای طلای سیاه را تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار