کسب ۷۵ رتبه برتر استانی دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان بویراحمد

به گفته معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بویراحمد دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان در دوازدهمین دوره از جشنواره نوجوان سالم ، ۷۵ رتبه برتر استانی کسب کردند.

سید قدرت موسوی ارشد افزود: جشنواره نوجوان سالم هر ساله با هدف ارتقای سطح آگاهی و مشارکت دانش آموزان ، والدین و فرهنگیان برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

او گفت: جشنواره نوجوان سالم در محورهایی مثل پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، پیشگیری از مصرف دخانیات و پیشگیری از خشونت برگزار شد.

موسوی ارشد می گوید: فیلم کوتاه، روزنامه دیواری، عکس، نرم افزار، پوستر، مقاله، نقاشی، ایده پردازی و ابتکارات پیشگیری از جمله رشته‌هایی بود که دانش آموزان در مدارس سه دوره تحصیلی در این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.

او تصریح کرد که آثار برگزیده به مرحله کشوری ارسال می شوند و پس از داوری و مشخص شدن برگزیدگان، در تابستان اختتامیه مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بویراحمد افزود: غفلت از آموزش مهارت های زندگی و فراهم نکردن زمینه و شرایط گفت وگو برای جوانان و نوجوانان در خانواده باعث می‌شود جامعه هدف به راحتی در برخی دورهمی های دوستانه گرفتار آسیب های اجتماعی شوند.

موسوی ارشد گفت : با توجه به این که نوجوانان بیشترین تاثیر تغییر مدرنیته را می‌پذیرند به همین دلیل خانواده‌ها باید با آسیب‌های نوپدید آشنا شوند.

او می گوید : در کنار فراگیری مهارتهای زندگی آموزش مهارت" نه گفتن " به نوجوانان و جوانان مهمترین مساله ای است که اگر به درستی آموزش داده شود می توان از آنان در مقابل آسیبهای اجتماعی محافظت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.