نماینده عراقی: آمریکا سفارتش را به پادگان نظامی تبدیل کرده است

رئیس فراکسیون حقوق پارلمان عراق در اعتراض به فعالیت سامانه سی‌رام در سفارت آمریکا گفت این سفارت به پادگان نظامی تبدیل شده است.

سعود الساعدی ضمن متهم کردن آمریکا گفت: اقدام سفارت آمریکا در فعال کردن سامانه پدافندی سی‌رام به بهانه اجرای تمرین‌های نظامی با منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافق وین مغایرت دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه، رئیس فراکسیون حقوق پارلمان عراق افزود: سفارت آمریکا پا را از مرزها، وظایف دیپلماتیک و سیاسی و حمایت از منافع خود، فراتر گذاشته است و سفارت و نمایندگی دیپلماتیک را با این اقدامات و افراط گری‌ها به پادگان نظامی تبدیل کرده است. سفارت آمریکا به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی در مرکز اجرای تمرین‌های نظامی یا پادگان نظامی فعالیت می‌کند. 

وی گفت: دولت الکاظمی نه تنها زمینه را برای سفارت آمریکا فراهم کرد که پا را از حد و مرز خود، وظایف و نقش هایش فراتر بگذارد؛ بلکه زمینه را برای آن به منظور ایجاد هرج و مرج، زیر پا گذاشتن قوانین و نهاد‌های حکومت فراهم کرد.

فعال شدن سامانه سی‌رام در سفارت آمریکا در بغداد و شلیک کردن موشک بار دیگر به منازل و ساختمان‌های شهروندان عراقی در مناطق نزدیک به منطقه سبز خسارت وارد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
وجود حتی یک امریکایی در عراق و هر کشوری زیاد است . با امریکا قطع رابطه کنید سفارتش را به موزه شیطان سابق تبدیل کنید
آخرین اخبار