آغاز مقدمات اجرای پروژه احداث شهرک اربعین در مرز خسروی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از آغاز مقدمات اجرای پروژه احداث شهرک اربعین در مرز خسروی خبر داد.

علی شعبانی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در نشست امروز (۳۱ اردیبهشت) ستاد اربعین استان، با اشاره به آغاز مقدمات اجرای پروژه احداث شهرک اربعین در مرز خسروی، گفت : احداث شهرک‌های دائمی اربعین در چند مرز مهم کشور برنامه‌ای است که از سوی ستاد اربعین کشور به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی این شهرک‌ها باید دستگاه‌های مختلفی پای کار بیایند، چراکه بخش‌های مختلفی همچون مراکز درمانی، اقامتی، پذیرایی، خدماتی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اجرای این پروژه به برخی زیرساخت‌ها نیاز دارد، گفت: کار جانمایی زمین برای احداث شهرک اربعین در مرز خسروی را آغاز کرده‌ایم و احتمالا ظرف مدت پنج سال به اتمام برسد.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر راه‌اندازی مجتمع‌های اربعینی در مرز خسروی مورد توجه است، گفت: طی یکسال گذشته دو مجتمع اربعینی در مرز خسروی راه اندازی شده و تا ایام اربعین امسال هم یک مجتمع دیگر را راه اندازی خواهیم کرد.

شعبانی با بیان اینکه در این مجتمع‌ها خدمات اسکان و درمان به زائرین ارائه می‌شود، اظهار کرد: در تلاشیم تعداد مجتمع‌های اربعینی را در مرز خسروی افزایش دهیم. 

وی تاکید کرد: در ایام اربعین باید با اجرای برخی برنامه‌ها مانند پویش "هرخانه یک موکب" که سال گذشته در استان به اجرا در آمد، حس و حال خوبی را در استان ایجاد کنیم.

شعبانی از تلاش برای تسهیل و افزایش ساعت تردد زائرین از مرز خسروی خبر داد و گفت: در مرز خسروی ۵۲ گیت برای عبور زائرین داریم که برای ایام اربعین امسال این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.