در دستورکار قرار گرفتن تدوین طرح ساماندهی رودخانه قره سو

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت رودخانه قره سو در فضای شهری کرمانشاه و رونق گردشگری آن گفت : در همین راستا تدوین طرح ساماندهی این رودخانه در دستورکار قرار گرفته است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه از رودخانه قره سو به عنوان یک فرصت گردشگری شهری برای شهر کرمانشاه یاد کرد و گفت : این رودخانه با عبور از دل شهر می‌تواند به یک جاذبه گردشگری بی نظیر تبدیل شود.

وی با اشاره به ورود فاضلاب به این رودخانه گفت: همین امر موجب شده که نتوانیم آنطور که باید از ظرفیت این رودخانه بهره بگیریم و باید راهکاری در خصوص ساماندهی این وضعیت اندیشیده شود، لذا در گام اول باید از ظرفیت تصفیه خانه شرکت‌ها، کارخانجات، بیمارستان‌ها و ... استفاده کرده تا مانع ورود هرچه بیشتر فاضلاب به این رودخانه شویم.

استاندار کرمانشاه گفت: از طرفی ساماندهی جدی این رودخانه نیازمند یک طرح حساب شده و عالمانه است تا بتوانیم تمام ابعاد موضوع را سنجیده و اقدامی موثر در این زمینه انجام دهیم.

وی تاکید کرد: تصمیم گیری در خصوص ساماندهی این رودخانه نباید مقطعی و گذرا باشد و باید بصورت ریشه‌ای در خصوص رفع مشکلات این رودخانه و ساماندهی آن اندیشیده و اقدام شود.

صحرایی با بیان اینکه طرح ساماندهی این رودخانه در حال تدوین است، گفت: تمام تلاش ما این است که یک طرح عالمانه برای ساماندهی این رودخانه مصوب شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: قطعا در این طرح در کنار راهکارها، برنامه زمانبندی مشخص برای ساماندهی وضعیت رودخانه قره‌سو ارائه خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.