۶ هزار کرمانشاهی راهی مرقد امام می شوند

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه نسل جوان نیازمند آشنایی با آرمان‌های امام راحل (ره) است، گفت : ۶ هزار کرمانشاهی برای ۱۵ خرداد راهی مرقد امام خمینی (ره) می‌شوند.

محمدرضا آمویی سرپرست فرمانداری کرمانشاه در نشست هماهنگی ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) که در فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه تحلیل‌های مختلفی درباره انقلاب در دنیا وجود دارد، گفت : برخی تحلیل‌گران غرائض سرکوب شده و برخی افزایش انتظارات مردم را به عنوان مبدأ انقلاب‌ها در دنیا معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برخی انقلاب‌ها تضاد‌های موجود در جامعه بین کارگر و مالک به عنوان مبدأ شناخته می‌شوند، افزود: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی این موارد به عنوان قطب‌ها و شالوده‌های اساسی انقلاب‌ها در دنیا شناخته می‌شدند و در تمام این انقلاب‌ها عدم وجود نقش دین مشهود بوده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادبیات سیاسی تغییر کرد، گفت: امام خمینی (ره) با نگاه دینی و مذهبی جنبش عظیمی را ایجاد کردند و عدم انفکاک حضرت امام و انقلاب، نقش ایشان در تمام مراحل انقلاب و نگاه عرفانی و دینی امام (ره) در حوزه انقلاب باید همیشه مدنظر باشد.

آمویی تصریح کرد: از زمان رحلت امام راحل (ره) تاکنون نسل‌های جدید نیازمند آشنایی با آرمان‌ها و ادبیات و گفتمان امام (ره) هستند و تبیین زمینه‌های وقوع انقلاب اسلامی و نقش رهبری امام راحل (ره) در وقوع آن اهمیت دارد و در ایام رحلت ایشان تبیین نقش و جایگاه امام استقلال و آزادی ایران اسلامی الزامی است.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای گفتمانی درباره اهداف حضرت امام خمینی (ره) در پیدایش انقلاب نباید تنها مختص به روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد باشد، بیان کرد: نیمی از اعزام زائران به مرقد امام راحل (ره) مربوط به شهرستان کرمانشاه است و امسال فرصت حضور عموم مردم در مراسم ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) و یوم الله ۱۵ خرداد فراهم شده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری مباحث گفتمانی برای زائران حرم امام راحل (ره)، گفت: باید با زائران به گونه‌ای بحث و گفتمان شود که بعد از برگشت سفیران ما در محلات باشند و اعزام زائران به صورت یکجا و از کرمانشاه انجام می‌شود.

آمویی با بیان اینکه از استان کرمانشاه ۶ هزار نفر به مرقد امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند که سه هزار و ۳۲۰۰ نفر از شهرستان کرمانشاه است، گفت: فضای شهر کرمانشاه متناسب با روز‌های نیمه خرداد ماه خواهد بود و مراسم ویژه‌ای در مسجد جامع کرمانشاه برگزار خواهد شد که پس از انجام هماهنگی‌ها جزئیات مراسم اطلاع‌رسانی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.