حمایت مجلس از برگزاری رویداد‌های فاخر فرهنگی

مجلس شورای اسلامی از اجرای رویداد‌های فاخر فرهنگی با هم افزایی دستگاه‌های دولتی حمایت می‌کند.

شمس الدین حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن، عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست در نشست هم‌افزایی با مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران و برخی مدیران این شهرستان‌ها در رامسر ضمن تقدیر از ایده نو و تاسیس دبیرخانه ثابتِ کسب و کار کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری رامسر، گفت: لازم است از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی بومی و محلی منطقه برای توسعه این طرح بهره برد.

او با تاکید بر اینکه مرکز کسب و کار از طریق حکمرانی هوشمند و طراحی فرایند اجرایی و تعامل موثر و کیفی با وزارت و نهاد‌های گردشگری می‌تواند، گام موثری در تحول کشور و منطقه بردارد، افزود: کودکان امروز انسان‌های متفاوتی هستند و بر همین اساس می‌بایست زیرساخت‌های فیزیکی و محتوایی لازم برای توسعه فعالیت و برنامه‌های پرورشی مهیا شود

حسینی از حمایت نسبت به برگزاری این رویداد فاخر فرهنگی با هم افزایی دستگاه‌های دولتی خبر داد و از کانون خواست با توجه به اینکه رامسر به عنوان شهر دوست‌دار کودک مطرح شده است می‌توان برخی از برنامه‌های نامه‌های استانی و ملی کانون پرورش فکری در این شهرستان برگزار شود.

حامد فاضلی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مازندران نیز با تاکید بر ظرفیت‌های موثر و قوی مراکز کانون در غرب استان، گفت: قطعا حمایت‌های مسؤولین شهری، در توسعه برنامه‌ها و اهداف مورد نظر در حوزه کودک و نوجوان، موثر خواهد بود.

او با مهم خواندن خلاقیت به عنوان یک مولفه اساسی در حوزه تعلیم و تربیت افزود: فعالیت‌هایی مانند نجوم در کانون پرورش فکری بسیار موثر می‌باشد که با حمایت از توسعه این گونه فعالیت‌ها می‌توان در مسیر نیل به اهداف تربیتی و پرورش خلاقیت‌ها گام‌های بهتری برداشت.

حامد فاضلی با معرفی مجموعه کانون زبان ایران با عنوان تنها موسسه دولتی آموزش زبان‌های خارجی، ادامه داد: کانون زبان ایران در استان با تدریس ۸ زبان زنده دنیا توانسته است، توفیقات قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

ابراهیم شیرود عشوریان فرماندار رامسر، نیز با اشاره به اینکه کانون نقش مهمی در کیفیت بخشی و رشد خلاقیت و تقویت هوش کودکان و نوجوان دارد، گفت: نگاه مثبت و عدالت محورکانون به شهر‌ها و روستا‌ها به منظور توسعه خدمات فرهنگی و تربیت کودکان برای آینده بهتر، قابل تقدیر است.

او افزود: در شهرستان رامسر ظرفیت برگزاری رویداد‌های جهانی و ملی کودکان و نوجوانان وجود دارد و برگزاری رویداد‌های فرهنگی می‌تواند شکوفایی متمایز و متفاوتی در شهرستان سبب شود.

فرماندار رامسر با اعلام حمایت از کانون ادامه داد: تعمیر سالن سینمای مرکز رامسر و اختصاص ماشین سیار روستایی و تاسیس مرکز نجوم با حمایت بخش خصوصی و دولتی در دستور کار این فرمانداری قرار دارد.

فاطمه نعمتی سارخانلو مسؤول کانون رامسر در ابتدای این نشست گزارشی از نخستین استارتآپ ویکند گردشگری کودک و نوجوان با توصیف فرایند پیش رو ارائه کرد و گفت: کارگروه کسب و کار و کارآفرینی مرکز رامسر، متشکل از دو گروه اساتید حوزه اقتصاد و کسب و کار و گردشگری توانسته است؛ ۲۰ ایده نوین در راستای حل مسائل گردشگری و تولید درآمد ارایه نماید که شیوه نامه آن در سه گام طراحی و بعد از ثبت نام از کودکان و نوجوان در سه منطقه عباس آباد، تنکابن و رامسر کار خود را آغاز نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار