مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

وحدت نیرو‌های مسلح مهم‌ترین پیام آزادسازی خرمشهر است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی،وحدت نیرو‌های مسلح مهم‌ترین پیام آزادسازی خرمشهر است گفت: جوانان بایدآگاه باشند، چون در آینده پرچمدار ادامه این مسیر هستند و باید بدانند خرمشهر در چه شرایطی آزاد شد و رزمندگان چه سختی‌هایی را متحمل شدند و کشورمان از کجا به کجا رسیده است.

امیر دریادار عباسی در مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد در هشترودگفت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و وجبی از خاک کشورمان را به دشمن ندادند و امروز دشمنان همچنان با هجمه‌ها و تبلیغات به دنبال ضربه زدن به کیان ایران اسلامی هستند.
وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس مردان ما در صحنه عملی جنگ و میدان نبرد با رژیم بعثی حماسه سازی کردند و مادران و دختران نیز همپای آن‌ها ایستادند و بسیاری از خانواده‌ها خانه و زندگی خود را از دست دادند.
وی اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی را مدیون خون هزاران شهید گلگون کفن دانست و افزود: جوانان باید مهیا باشند، چون در آینده پرچمدار ادامه این مسیر هستیند و باید بدانند خرمشهر در چه شرایطی آزاد شد و رزمندگان چه سختی‌هایی را متحمل شدند و کشورمان از کجا به کجا رسیده است.
عباسی تاکید کرد: در آزادی خرمشهر از دست نیرو‌های بعثی همه نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه و بسیج پای کار آمدند و با وحدت و همدلی خرمشهر را آزاد کردند.
وی با اشاره به پیام تاریخی امام راحل در آزادی خرمشهر که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، اظهارداشت: این پیام امام خمینی (ره) نشانگر اراده خدا و توکل رزمندگان است و اینکه هیچ نیروی نظامی این پیروزی را به نام خود تمام نکند.

امام جمعه هشترود هم لزوم تبیین سیره شهدا در بین جوانان تاکید کرد و گفت: امروز فتح الفتوح انقلاب اسلامی، فتح فرهنگی در جهادتبیین است و فتح خرمشهر عصر حاضر فتح خرمشهر‌های پنهان شده در دل‌ها و مغز‌های جوانان است.
حجت الاسلام جعفریان افزود: مهمترین ویزگی‌های شهدا ولایت پذیری، صبر و تقوای آن‌ها بود.
وی افزود: بزرگترین سرمایه در دوران دفاع مقدس جوانانی بودند که پرچمدار ولایتمدری و جانفشانی در راه وطن بودند و امروز هم باید از این سرمایه‌های کشور که مورد آماج حملات دشمنان هستند حراست کنیم.
جعفریان ادامه داد: الگوی جوانان امروزی ما باید همان جوانانی باشند که در دوران دفاع مقدس و انقلاب و در اوج دوران جوانی جانشان را در کف دست گرفته و به دفاع از وطن شتافتند و در این راه جان خود را نیز ار دست دادند.
امام جمعه هشترود تاکید کرد: باید پای صحبت‌های جوانان نشست و با گفتگوهائی صمیمی سیره شهدا را برای آن‌ها تبیین کرد تا بتوانند الگوپذیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز فتح الفتوح انقلاب اسلامی، فتح فرهنگی در جهادتبیین است و فتح خرمشهر عصر حاضر فتح خرمشهر‌های پنهان شده در دل‌ها و مغز‌های جوانان است.

در این آئین از رزمندگان عملیات بیت المقدس تجلیل شد.

برچسب ها: دفاع مقس ، دلاوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.