۵۰ درصد سرقت از مغازه‌ها در کلانشهرها و مراکز استانی اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله اول طرح سراسری مبارزه با سارقان مغازه در کشور خبر داد و گفت: حدود ۵۰ درصد سرقت از مغازه‌ها در کلانشهرها و مراکز استانی اتفاق می‌افتد که معمولاً سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای انجام می‌شود.

سردار محمد قنبری اظهار داشت: سرقت از مغازه به دلیل داشتن برخی ویژگی‌ها و وجود اموال با ارزش، گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت‌های مشابه، همواره در کانون توجه سارقان بوده است.

وی افزود: عوامل مختلفی در گرایش و رویکرد سارقان به سرقت از مغازه‌ها دخالت دارد که از جمله تاثیرگذارترین آن‌ها را می‌توان کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مانند دزدگیر و آژیر خطر، وجود نقص در درب‌ها و قفل درب‌ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلا‌های قانونی در برخورد با سرقت و پایین بودن هزینه ارتکاب جرم اشاره کرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح مبارزه با سارقان مغازه‌ها، خاطرنشان کرد: برابر برنامه زمانبندی، اجرای مرحله نخست طرح مبارزه با سارقان مغازه‌ها از ۲۵ اردیبهشت سال جاری به مدت ۲ روز در استان‌های سراسر کشور با محوریت پلیس آگاهی اجرا شد و با تلاش و هماهنگی‌های انجام شده پلیس موفق شد، در این راستا تعداد ۹۳ نفر سارق و ۹ نفر مالخر دستگیر شدند همچنین ۱۳۱ فقره سرقت نیز کشف شد.

قنبری ضمن هشدار به صاحبان مغازه‌ها با اشاره به اینکه در صورت امکان از در‌های الکترونیکی و ضد سرقت استفاده کنند، گفت: پول نقد بیش از حد معمول در مغازه نگهداری نشود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ارتباط مستقیم افزایش ضریب ایمنی مغازه با کاهش وقوع سرقت، خاطرنشان کرد: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های هشدار دهنده می‌تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام گذارد.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با سارقان قاطعانه وارد عمل می‌شوند، صاحبان مغازه‌ها را به رعایت هشدار‌های پلیسی توصیه کرد و در این مورد از شهروندان خواست در صورت هر گونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار