رانندگان سر به هوا و جاده‌های مرگ!

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: امسال متاسفانه بیشترین علل حوادث رانندگی، بی‌احتیاطی و عامل انسانی بوده است.

تعداد جاده‌های مرگ در سراسر کشور کم نیست، هفته‌ای چند حادثه رانندگی منجر به فوت یا جرح در این محور‌های مواصلاتی ناایمن رخ می‌دهد و تعداد خانوار‌هایی که در این محور‌ها داغدار شده‌اند تعدادشان از دستمان در رفته است، امسال به‌نظر می‌رسد محور‌های مواصلاتی استان نفرین شده‌اند و خبر‌های ناگوار بسیاری از حوادث رانندگی شدید در این محور‌ها منتشر می‌شود که دل هر ببننده و خواننده‌ای را به درد می‌آورد.

پس از عید نوروز رکورد حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری شکسته شده است و بیشترین حوادث نیز مربوط به تعدادی محور خاص در استان است که عموما این محور‌ها نیز از پرخطرترین محور‌ها نیز محسوب می‌شوند.

قطعا در حوادث رانندگی عوامل متعددی دخیل است، شرایط محور‌های مواصلاتی، خودرو ایمن و استاندارد، رعایت قوانین توسط رانندگان از جمله مهم‌ترین دلایل محسوب می‌شود، اما به نظر می‌رسد عامل انسانی از دیگر عوامل در حوادث رانندگی پررنگ‌تر باشد.


بیشتر بخوانید


قطعا اگر محور‌های مواصلاتی و خودرو‌ها استاندارد باشند، در حوادث رانندگی میزان خسارات جانی و مالی کاهش پیدا خواهد کرد، اما اکنون مردم در برخی جاده‌های ناایمن بدون توجه به قوانین و مقررات رانندگی تردد می‌کند و این مسئله موجب می‌شود تا هر روز شاهد حوادث ناگوار رانندگی و داغدار شدن خانواده‌ها باشیم.

گاهی یک غفلت کوچک موجب یک عمر پشیمانی می‌شود، رانندگان باید فکر کنند که جاده‌های ناایمن هیچ وقت قرار نیست ایمن شوند یا خودرو‌های استاندارد در دسترس همگان قرار بگیرد، بنابراین نباید جان خود و دیگران را با غفلت در رانندگی به خطر بیندازیم.

غلامعلی نوربخش رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در محور‌های مواصلاتی استان در امسال، اظهار داشت: متاسفانه بیشترین علل حوادث رانندگی بی‌احتیاطی و عامل انسانی بوده است، متاسفانه رانندگان به نکات ایمنی در رانندگی کم توجه شده‌اند.

وی افزود: سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه و خواب‌آلودگی در حین رانندگی از عمده دلایل حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در محور‌های مواصلاتی استان است، ۹۰ درصد عوامل حوادث رانندگی عامل انسانی است.

نوربخش با بیان اینکه انتظار می‌رود که هرچه محور‌های مواصلاتی ایمن‌تر شوند، شاهد کاهش حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری باشیم، اضافه کرد:، اما این‌گونه نیست، باید فرهنگ رانندگی در استان توسط رسانه‌ها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس با تمام توان در محور‌های مواصلاتی برای کنترل تردد‌ها حضور دارد، ادامه داد: حضور پلیس به تنهایی عامل بازدارنده برای کاهش تخلفات رانندگی نیست و به اندازه هر راننده نمی‌توان یک نیرو اختصاص داد تا از حوادث رانندگی جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه رانندگان باید متناسب با شرایط هر محور رانندگی ایمنی داشته باشند، گفت: در حال حرکت به سمت کنترل تردد‌های محور‌های مواصلاتی با دوربین هستیم، برخی رانندگان به دوربین که نزدیک می‌شوند، قواعد را رعایت می‌کنند و سپس دچار تخلف می‌شوند، مردم برای کاهش حوادث باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

نوربخش افزود: بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در محور‌های مواصلاتی سامان به شهرکرد، شهرکرد به شلمزار و محور‌های مواصلاتی شهرستان بروجن در چند ماه اخیر رخ داده است.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در محور‌های مواصلاتی استان، اظهار داشت: از ابتدای امسال دو هزار و ۷۷۵ نفر در حوادث رانندگی استان دچار مصدومیت شدند که کارشناسان اورژانس به این افراد امدادرسانی کرده‌اند.

حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در استان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ نفر در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: همچنین ۷۹۲ نفر در این حوادث رانندگی دچار جراحت شدید شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
همانطور که عامل اصلی همه ی طلاق ها ازدواجه عامل اصلی تصادفات هم خرید خودرو می باشد.خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
هم خودرو ها مشکل دارند وهم جاده ها که اصلا ایمن نیستند اما برخی از راننده ها هم به تابلو ها و علایم جاده توجه نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
نه امسال بلکه همیشه در طول سالیان سال راننده مقصر اصلی حوادث است دنبال چیز دیگر از جمله خودرو و جاده نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
سرعت بالا حتما خطر است سرعت اتوبان باید ۸۰ یا ۹۰ کیلومتر بهتر است سرعت ۱۰۰ کیلومتر بالا حتما خطرناک است
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۶:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
هم راننده هاسربه هواهستن هم خودروهای ایرانی ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
وقتی خودشون میگن 90% عامل تصادف راننده ها هستند . هیچوقت 10% با 90% برابر نیست .انصاف داشتن بد نیست