مسدود سازی راه‌های دسترسی به مناطق شنا ممنوع

راه‌های ورود به مناطق ممنوعه شنا در آب‌های ساحلی مازندران مسدود خواهند شد.

روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران گفت: اولویت نخست در اجرای طرح‌های دریای در مازندران تامین سلامت گردشگران است به همین دلیل همه راه‌های ورود به مناطق ممنوعه شنا مسدود خواهند شد.

او افزود: علاوه بر این اقدام با توجه به آزادسازی سواحل امکان تردد مسافران به مناطقی که شنا در آن خطرناک است وجود دارد، اما خطرات شنا در این مناطق نیز با نصب بنر‌هایی اطلاع رسانی شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادامه داد: یکهزار و ۳۰۰ ناجی غریق با همکاری جمعیت هلال احمر در نوار ساحلی مازندران مستقر شده اند.

سلگی گفت: تعدادی از هموطنان سال‌های گذشته در پلاژ‌های خصوصی غرق می‌شدند و ناجیان غریق نیز امکان حضور در این مکان‌های خصوصی را نداشتند به همین دلیل مسئولیت تامین امکانات رفاهی، تامین ناجیان غریق و اجرای طرح‌های فرهنگی در این پلاژه‌ها به مالکان پلاژ‌های ساحلی با نظارت فرمانداران سپرده شد.

او افزود: در مکان‌هایی که طرح دریا اجرا می‌شود با هماهنگی فرمانداران و تلاش مجریان طرح نیاز‌های خدماتی مسافران تامین خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: موج سفر‌های تابستانی مسافران به این استان آغاز و همه دستگاه‌های اجرایی حسب دستور استاندار مازندران برای خدمت رسانی مناسب به گردشگران آماده شدند

او کاهش غریق و اجرای برنامه‌های فرهنگی را دو اولویت مهم در طرح‌های دریا اعلام کرد و افزود: ده‌ها گروه مردم نهاد با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان در حال اجرای طرح‌های فرهنگی با هدف نشاط اجتماعی در سواحل هستند

سلگی گفت: فرمانداران باید با هماهنگی جهادکشاورزی، صمت، غله و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی امکانات مورد نیاز مسافران ممانند نان، سوخت و کالا‌های ضروری را در شهر‌های ساحلی تامین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.