فراخوان ثبت نام در آزمون استخدامی سرچشمه به زودی

فرماندار رفسنجان با اشاره به انتشار فراخوان ثبت نام در آزمون استخدامی مجتمع مس سرچشمه گفت: با این آزمون، بخشی از جوانان شهرستان جذب می شوند.‌

حسین رضایی در جلسه حل مسائل و مشکلات روستا‌های پیرامون شهر سرچشمه که در محل سالن اجتماعات واحد بهره برداری سرچشمه برگزار شد، گفت: در آینده‌ای نزدیک اطلاعیه جذب نیروی استخدامی مجتمع مس سرچشمه از طریق آزمون اعلام خواهد شد و واجدین شرایط می‌توانند ثبت نام کنند.

او در ادامه به وجود ۲۹ روستا در اطراف سرچشمه اشاره کرد که دارای مشکلاتی هستند و نیاز است این مشکلات برطرف شوند.  

فرماندار رفسنجان افزود: یکی از مشکلات اهالی این روستاها، کمبود آب آشامیدنی است که قرار است با کمک شرکت آب و فاضلاب شهرستان، مجتمع آبرسانی برای روستا‌های نزدیک به هم راه اندازی شود.

 او با بیان اینکه جاده شاهزاده عباس آسفالت می‌شود، تصریح کرد: این جاده، راه مواصلاتی است که چندین روستا را به هم متصل می‌کند و از طرفی رفسنجان را به شهرستان بردسیر وصل می‌کند.

 به گفته رضایی مسیر این جاده ۱۸ کیلومتر است که ۵ کیلومتر ابتدای آن زیرسازی شده است و آسفالت و تکمیل آن به زودی با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

او ادامه داد: اهالی چند روستای اطراف سرچشمه از نبود شبکه گازرسانی رنج می‌برند و در این نشست قرار شد طرح گازرسانی برای آن‌ها هم اجرا شود که با گازدار شدن این اهالی، گازرسانی به کل شهرستان تکمیل خواهد شد.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: برای گازرسانی به روستا‌های اطراف سرچشمه، ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این بودجه ، تامین خواهد شد.

 وجود ۱۴ هزار بیکار در قطب پسته ایران

حجت الاسلام جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: ۱۴ هزار نفر از جوانان  ۲ شهرستان انار و رفسنجان بیکار و جویای شغل هستند.

 او از پیگیری‌های ۳ ماهه خود از طریق شرکت ملی صنایع مس ایران برای جذب نیروی استخدامی سخن گفت و افزود: خوشبختانه مجوز برگزاری آزمون به مجتمع مس سرچشمه ابلاغ شده و به زودی فراخوان آن منتشر خواهد شد.

او در ادامه به رفع مسائل و مشکلات روستا‌های اطراف سرچشمه اشاره و بیان کرد: در حوزه آبرسانی روستایی نیز با تخصیص اعتبار، آب شرب تعداد زیادی از روستا‌ها تامین خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: با توجه به اینکه آسفالت و بهسازی راه‌ها هزینه بردار است و محدودیت‌هایی نیز در بخش اعتبارات وجود دارد، آسفالت راه‌های روستایی با اولویت بندی انجام خواهد شد.

او به دیگر مشکلات این روستا‌ها؛ یعنی برق، گاز، آنتن دهی، دوربین مداربسته، طرح هادی، احیای قنوات و ... اشاره و تاکید کرد: با توجه به مسائل و مشکلات این روستا ها، نگاه ویژه‌ای به آن‌ها خواهد شد و با کمک‌های مجتمع مس سرچشمه پیگیری می‌شوند.

 حسین محققی، مدیر مجتمع مس سرچشمه نیز در این نشست گفت: در این مجتمع نیاز به افراد دارای مهارت است و در معدن مس سرچشمه به نیروی ماهر و دارای گواهینامه ماشین آلات سنگین معدنی، از جمله: دامپتراک و نیز گواهینامه رانندگی پایه یک نیاز است.

او افزود: افراد دارای تخصص مهارتی و نیز گواهینامه‌های مربوطه بهتر می‌توانند به امر معدنکاری، اکتشافات و برداشت سنگ‌های معدنی تا فراوری آن‌ها و در نهایت رونق تولید و رشد اقتصادی کمک کنند.

در ادامه برخی دهیاران و اعضای شور‌های اسلامی ۲۹ روستای پیرامون سرچشمه از جمله اوراف، مغوئیه، دهوئیه، هنسیج، بارچی، حسن آباد، مانی و ... در سخنانی اشتغال، آسفالت جاده، گازرسانی، تامین آب شرب، نبود فضای مناسب آموزشی، ورزشی و بهداشتی را از اهم مسائل و مشکلات خود دانسته و خواستار نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات این مناطق شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار