خلاقیت جدید روسیه برای دلارزدایی در مبادلات بین المللی

روسیه در نظر دارد سود مربوط به توسعه میادین نفتی ساخالین را به یوان چین پرداخت کند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، آمریکا در عمل به تنها قدرت بزرگ نظام بین الملل تبدیل شده بود و همین امر زمینه را برای گسترش سیاست‌های توهم آمیز لیبرال هژمونی در سیاست خارجی واشنگتن محیا ساخت. یکی از سیاست‌هایی که آمریکا همچنان در حال بهره گیری از آن است استفاده از هژمونی دلار در معادلات جهانی به عنوان ابزاری برای اعمال تحریم‌ها علیه کشور‌های مختلف است. این در حالی است که کشور‌های جهان به دنبال یافتن راهکار‌هایی برای دلارزدایی در تبادلات تجاری خود هستند. روسیه یکی از این کشورهاست.

به گزارش تله تریدر، به دلیل تحریم‌های سختی که کشور‌های غربی علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین اعمال کرده اند، اکنون مسکو برای پرداخت سود ناشی از توسعه پروژه‌های توسعه میادین نفتی ساخالین ۱ و ۲ به یوان چین روی آورده است. 

نهاد‌های روسی پیش‌تر یک سال پس از تاسیس شرکت‌های جدید برای مدیریت منافع خود در این پروژه‌های نفتی، تغییر در روش‌های پرداخت سود سهام را اعلام کرده، اما از ذکر جزئیات آن اجتناب کرده بودند. 

پیش از اعمال تحریم‌های سنگین غرب علیه روسیه، سود سهام پروزه‌های مربوط به میادین نفتی ساخالین هر دو سال یکبار از طریق کشور سنگاپور به دلار آمریکا پرداخت می‌شد. با این حال، با قطع دسترسی روسیه به شبکه تسویه دلاری به دلیل تحریم ها، موسسات مالی برای تسهیل مبادلات دلاری با مسکو دچار تردید شدند. 

اکنون روسیه با همکاری چین در نظر دارد بخش اعظم تجارت میان دو طرف را از ارز‌های خارجی و به ویژه دلار به سمت ارز‌های ملی دو کشور سوق دهد. پیش‌تر نیز گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و چین موافقت خود را برای استفاده از ارز‌های خود برای مبادلات تجاری چندجانبه اعلام کرده بودند. 

پیش‌تر مقامات آمریکایی درباره تلاش کشور‌های مختلف جهان به منظور پایان بخشیدن به هژمونی دلار در مبادلات بین المللی هشدار داده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دلار را به آتش میکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
هزاران آفرین. بانک مرکزی ایران و اقتصاد ایران هم دلار زدایی و یورو زدایی بشود مبادلات پول ملی کشور ها بشود . ان شاالله ریال هم قوی بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
نگو خلاقیت بگو نفوذی و چند تابعیتی و ستون پنجمی در اقتصادشان ندارند که با مدیریت و الاساعه سلیقه ایی هی قانون بدن بیرون یا پدر کارگرهاشان رو با بانک و حصوصی سازی بی ضابطه در بیارن یا حقیقی ها و حقوقی هاشون رها هر طور دوست دارن بتونن جیب مردم و مملکتشون رو خالی کنن یا نخوان با کمک دانش بنیاناشون چرخه اقتصاد دلاری رو نجات بدهن یا پای دستگاه قضا رو از امور خودشان دور کنن.....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
درست است
Austria
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
مرگ بر دلار كذب پوچ استثماري و بادكنكي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
نامردا از کارشناسای ما استفاده میبرن روز بروز بهتر و منچ را میبرن شکست میخورن غربی ها تو مار پله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۲۰:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
واقعا سلطه دلار را باید پایین کشید.از هر دین و ایمانی هستیم و گرایشایمان را باید کنار بگذاریم و تدابیری اندیشه شود تا این دلار به منزوای عالم کنج نشینی کند.سلیطه مالی فقط دلار.بدبختی تمام کشورها در حوزه مالی خارجی دلاره..به هم ریختگی مراودات جهانی باز هم دلار..تمام فتنه هایی که فکرشم در ذهن ما خطور نمیکند همین دلار هست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
ریال بی ارزش ترین پول دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خودتحقیرها هم حقیرترین و بی ارزش ترین افراد در دنیا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
۱۹:۱۱ بدبخت بیچاره.فقط بلدی آیه یاس بخونی.بشین فقط گوشی دستت باشه
آخرین اخبار