عضو هیات مدیره سازمان بورس؛

در نرخ گذاری باید منطق اقتصادی در نظر گرفته شود

عیوضلو گفت: در نرخ گذاری باید منطق اقتصادی در نظر گرفته شود و اگر این موضوع در نظر گرفته نشود تولید پایدار نخواهیم داشت.

در میز صنعت سازمان بورس با موضوع حوزه متانول پس از ارائه آمار و داده های مرتبط فعالان این حوزه نکاتی را ارائه کردند.

یکی از فعالان حوزه متانول گفت: قیمت اروپا را اگر حذف نمی کنید سهم آن را تغییر دهید پتروشیمی ها به دنبال چیز اضافه نیستند بحث قطعی گاز از مسائل بسیار مهم است.

بنایی از دیگر فعالان این حوزه گفت: یکی از مشکلات ما در این حوزه نگرش صندوق بودن پتروشیمی هاست، انواع بخشنامه های خلق الساعه را داشتیم. طی سال قیمت خوراک مشخص نیست و بحث شفافیت را زیر سوال می برد. مشکل تحریم، انتقال وجه، جابه جایی و حمل و نقل هم از دیگر مشکلات این حوزه است در خصوص مالیات هم متانول در دی مشمول مالیات نیست اما در اسفند بخشنامه صادر و متانول مشمول مالیات می شود و واقعا نمی دانیم چگونه حساب کتاب برای داشتن یک تولید مستمر داشته باشیم. خواهش من‌ این است برای ارز یک دستورالعمل داشته باشیم.

آقای فرج الهی دیگر فعال این حوزه هم گفت: عمده مشکلات مشترک است یکی از مشکلات بحث تعهد ارزی و زمان آن است که کوتاه شده است.

در ادامه هم آقای عیوضلو عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: با همت همکاران بحث میز های صنعت را پیش می بریم.

او گفت: در نرخ گذاری باید منطق اقتصادی در نظر گرفته شود و اگر این موضوع در نظر گرفته نشود تولید پایدار نخواهیم داشت. قبل از تدوین لایحه بودجه نقطه نظرات خود را ارائه دادیم. باید سرمایه گذاری بلند مدت توجیه داشته باشد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس می گوید: پارامترهای اقتصادی که سرمایه گذاری را توجیه می کند باید یک لنگر داشته باشد تا سرمایه‌گذار در بلند مدت برای سرمایه گذاری حساب باز کند. پیگیر موضوع و مشکلات مطرح شده هستیم و این پیگیری ادامه خواهد داشت.

او افزود: بحث اجباری شدن تجدید ارزیابی دارایی از جمله موارد دیگر است حساسیت های مختلفی دارد که باید موضوع همه جانبه بررسی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار