قابلیت جدید آیفون و آیپد برای کاهش فشار چشم

اپل ابزار جدیدی را برای کاهش فشار چشم در آیفون و آیپد معرفی کرد.

شرکت اپل با ارائه سیستم‌های جدید iOS ۱۷ و iPadOS ۱۷ قابلیت تازه‌ای را در دستگاه‌های آیفون و آیپد تحت عنوان Screen Distance ایجاد کرده است که فشار چشم را هنگام استفاده از این دستگاه‌ها کاهش می‌دهد.
 
ویژگی Screen Distance زمانی که آیفون یا آیپد را برای مدت طولانی نزدیک چشمانتان نگه داشته باشید به شما هشدار می‌دهد.
 
اپل می‌گوید این ویژگی اختیاری است و برای کاهش فشار کلی چشم و مهمتر از آن، کاهش خطر نزدیک بینی در کودکانی که به طور منظم از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند، طراحی شده است.
 
گزارش شده است که فاصله توصیه شده بین دستگاه‌های تلفن همراه مانند آیفون و آیپد با چشمان کاربر بین ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر است و با فعال شدن ویژگی فاصله صفحه، هشداری مبنی بر نزدیک بودن دستگاه بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود که با تنظیم فاصله مناسب، علامت "تیک" ظاهر می‌شود و کاربر می‌تواند با کلیک بر روی گزینه "ادامه"، استفاده از دستگاه را از سر بگیرد.
 
هشدار فاصله صفحه نمایش همچنین با پیامی همراه خواهد بود که می‌گوید: "دور نگه داشتن تلفن از بازو می‌تواند از بینایی شما محافظت کند. "
 
این ویژگی جدید را می‌توان در آیفون‌ها و آی‌پد‌هایی که iOS/iPadOS ۱۷ دارند، با رفتن به تنظیمات > سپس گزینه Screen Time > سپس گزینه Screen Distance فعال کرد.
 
اپل می‌گوید که این ویژگی جدید در دستگاه‌های آیفون و آی‌پد پرو که حاوی Face ID هستند، برای اندازه‌گیری فاصله بین صفحه‌نمایش و چشم در دسترس خواهد بود.
 
اپل در حال حاضر در حال تست iOS ۱۷، iPadOS ۱۷ و سایر سیستم عامل‌ها برای دستگاه‌های مختلف خود است و انتظار می‌رود که سرانجام پس از پایان دوره آزمایشی پاییز امسال برای همه کاربران عرضه شود.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار