مصرف برق هزارمگاوات در کشور افزایش یافت

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: با توجه به افزایش هزارمگاواتی مصرف برق نسبت به روز گذشته، چنانچه ادارات مصرف خود را کاهش ندهند، اسامی آنها اعلام می شود.

آقای حمیدرضا پیرپیران گفت: امروز مصرف برق کشور عدد ۶۶ هزار  مگاوات رسیده که نسبت به روز گذشته حدود  بالای هزار مگاوات افزایش داشته است.

به گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر، این میزان مصرف  نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالای ۶ درصد رشد را نشان می دهد که رقم بسیار بالایی است و طبق معمول عدد رشد باید زیر سه درصد باشد.

او می گوید: از مصرف کنندگان برق درخواست می شود در بخش های مختلف مصرف به خصوص بخش های خانگی تجاری و اداری که می‌توانند تاثیر بسزایی در مدیریت برق کشور داشته باشند کمک کنند تا بتوانیم تابستان امسال را بگذرانیم.

اله داد گفت: تابستان سال گذشته تکلیفی برای بخش خاموشی به حوزه  اداری داده شد که طبق بررسی ها میزان مصرف  امسال در مدت مشابه سال گذشته حداقل ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و  ادارات خارج از ساعت اداری مصرف  را حداقل ۶۰ درصد کاهش دهند.

او گفت: از بخش خانگی و تجاری تقاضا  داریم مدیریت مصرف را داشته باشند که اگر مصرف خودشان را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، مدیریت بسیار خوبی در هزینه های برق مصرفی خواهد شد زیرا علاوه بر پاداش صرفه جویی هزینه مصرف هم مطرح است زیرا بخش خانگی که بالای الگوی مصرف،مصرف برق را دارند در جریان باشند که نرخ های بالای الگوی مصرف مخفف نخواهند بود و تمامی ادارات مکلف به رعایت مصارف هستند.

او گفت: امروز برق تعدادی بانک در پایتخت  قطع شد که  تا پایان  این هفته  به کل ادارات دولتی کشور و کل اداره های تابع ارگان های مختلف در سطح کشور  فرصت داده شد که  مصرف خود را کاهش دهند و اگر تا پایان هفته جاری این اتفاق رقم نخورد حتما اسامی دستگاه هایی که رعایت مصرف را ندارند، اعلام خواهد شد.

برچسب ها: مصرف برق ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار