هشدار روسیه به اوکراین درباره استفاده از تسلیحات غربی برای حمله به کریمه

وزیر دفاع روسیه هشدار داد در صورتی که اوکراین از تسلیحات آمریکایی و انگلیسی در حمله به کریمه استفاده کند، این دو کشور را مسئول می‌داند.

جنگ ۱۶ ماهه اوکراین در حالی همچنان ادامه دارد که کی یف به دنبال آن است که با یک عملیات تهاجمی گسترده در طول یک هزار کیلومتر جبهه نبرد با روسیه، مناطق شرقی این کشور را بار دیگر تصاحب کرده و دست بالا را در مذاکرات صلح احتمالی در آینده داشته باشد. این در حالی است که تسلیحات غربی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است این کشور را برای گسترش درگیری‌ها به داخل قلمرو روسیه تشویق می‌کند. 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (سه شنبه) هشدار داد کی یف با اتکا به تسلیحات غربی از جمله سامانه توپخانه‌ای هیمارس ساخت آمریکا و موشک‌های طوفان سایه ساخت انگلیس به دنبال هدف قرار دادن مناطقی در شبه جزیره کریمه است. 

شویگو در گفتگو با خبرگزاری تاس تصریح کرد: در صورت وقوع چنین حمله ای، روسیه آن را به عنوان ورود همه جانبه آمریکا و انگلیس به جنگ اوکراین تفسیر خواهد نمود، زیرا این دو کشور چنین تسلیحاتی پیشرفته‌ای را در اختیار کی یف قرار داده اند. 

وزیر دفاع روسیه در ادامه با هشدار جدی به مقامات اوکراینی درباره هر گونه ماجراجویی جدید در داخل خاک روسیه خاطر نشان کرد: اگر کی یف تصمیم بگیرد که دامنه جنگ را به فراتر از جبهه‌های عملیات ویژه روسیه گسترش دهد ما هم به ناچار مجبور خواهیم شد نسبت به این موضوع واکنش تلافی جویانه داشته و مراکز تصمیم گیری و فرماندهی اوکراین را هدف قرار دهیم. 

هشدار این وزیر روس در حالی مطرح می‌شود که آمریکا پیش‌تر مدعی شده بود اوکراین تعهد داده است از تسلیحات ارسالی غرب برای اهدافی در خاک روسیه استفاده نکند. با این حال، وزیر دفاع انگلیس طی روز‌های اخیر اعلام کرد حمله به اهدافی در داخل روسیه، اقدامی مشروع از سوی ارتش اوکراین در جنگ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار