جمهوری اسلامی با توان علمی و نظامی و فرهنگی، قدرتمندانه پیشتاز است

خطیب نماز جمعه ارومیه گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با توان علمی و نظامی و فرهنگی، قدرتمندانه پیشتاز است.

امام جمعه موقت ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: تغییرات سیاسی و فرهنگی در جهان کاملا مشهود است، اما امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با توان علمی و نظامی و فرهنگی؛ قدرتمندانه پیشتاز است.

حجت الاسلام محمد حیدری زاد با استناد به آیات الهی و احادیث گفت: در روز قیامت اولاد و مادیات دادرس بنده خدا نیست بلکه اعمال خیر انسان است که در ترازوی عدل الهی مورد سنجش قرار خواهد گرفت و کمک رسان در روز قیامت خواهد بود.

وی تصریح کرد: دوری از خداوند و اصل آفرینش و آیات قرآن و ارزش‌های توحیدی موجب گناه و سرگشتگی و فراموشی اصل جایگاه انسان در خلقت و هدایت به سمت عمل شیطانی است و این عذاب بزرگی است.

امام جمعه موقت ارومیه افزود: در عالم مادی گیرایی عصر حاضر این امام خمینی ره بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که نور توحیدی و معنویت را دوباره احیا کرد و برکات و رحمت الهی را در دنیا جاری ساخت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: ائمه اطهار بخصوص امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام توسعه بر تزکیه نفس و قربانی نفس کردند و امروز نیاز داریم تا با پیروی از سیره ائمه دستگیر نیازمندان باشیم و درجات عالی معنوی را طی کنیم.

حجت الاسلام حیدری زاد بیان کرد: امر الهی باید با خصلت‌های درست انسانی و با عدل در جامعه اسلامی بدون ترس پیاده شود و در مقابل فساد و پایمالی بیت و المال قانون توسط دستگاه قضا اجرا شود 

  رسیدگی به ۶۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی قبل از خطبه‌های نماز جمعه گفت: با شرایط خاص و مرز مشترک و تنوع اقوام و ادیان امنیت پایدار دارد و این مهم را مرهون خون پاک شهدا هستیم .

ناصر عتباتی تصریح کرد: با کمک مسئولین استانی و قضایی در راستای احقاق الحق مردم و برنامه ریزی در پیشرفت استان اقدامات لازم صورت گرفته و این ظرفیت استان را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد 

وی افزود: در راستای اجرای عدالت همکاران سال گذشته ۶۰۰ هزار پرونده با خدمات عالی قضایی توسط قضات و حتی خدمات الکترونیکی رسیدگی کردند و تلاش می‌شود امسال سرعت رسیدگی افزایش یابد 

عتباتی گفت: هدف ما کشف و شناسایی کانون‌های فساد و قاچاق و همچنین ساخت و ساز‌های غیر مجاز با کمک دستگاه‌های زیرربط است که این اهداف با تلاش همکاران تاکنون به خوبی تحقق یافته است.

برگزاری میز خدمت و نمایشگاه توسط دادگستری کل استان در محوطه مصلای امام خمینی ره و رسیدگی به پرونده‌ها و نیاز‌های قضایی مراجعه کنندگان و نمازگزاران از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.