مدعیان آزادی بیان و روشنفکری قرآن می‌سوزانند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدعیان روشنفکر به قرآن اهانت می‌کنند و کتاب مقدس مسلمانان را می‌سوزانند و در عین حال از روشنفکری حرف می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه امروز مدعیان دروغین روشنفکری به قرآن توهین می‌کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین و از اهداف قیام امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم افزود: امام حسین (ع) زمانی که حدود الهی از بین رفت، قیام کرد و همان زمان هدف خود را اعلام کرد که نه برای قدرت طلبی بلکه برای ریشه کن کردن ظلم مبارزه می‌کنم.

وی اظهار کرد: اباعبدالله الحسین (ع) وقتی دید یزیدیان از شیطان تبعیت می‌کنند و حدود الهی را معطل گذاشته و حرام الهی را حلال و حلال را حرام می‌دانند فرمود، چون از نسل پیامبر اسلام (ص) هستم سزاوار است که در برابر این ظلم‌ها قیام کنم.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: برخی تلاش می‌کنند ما را به افراد بی خاصیتی تبدیل کنند بطوریکه هر جا منکر دیدیم بی تفاوت باشیم و هر جا معروفی دیدیم کاری انجام ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر محقق نمی‌شود مگر با تولی و تبری یعنی دوستی با افرادی نیک با اعمالی خوب و دوری جستن از افرادی با اعمال بد، خداوند متعال می‌فرماید نمی‌توانید افرادی را پیدا کنید که به خدا ایمان داشته باشند، ولی با دشمنان خدا و پیامبر دوست باشند.

وی ادامه داد: دستور خداوند صریح است و در قرآن می‌فرماید: کسانی‌که دین شما را مسخره می‌کنند با آن‌ها رابطه دوستی برقرار نکنید حق ندارید با آن‌ها بنای دوستی بگذارید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: کشور‌های اروپایی و مدعیان روشنفکری به قرآن اهانت می‌کنند و کتاب مقدس مسلمانان را می‌سوزاند و در عین حال از روشنفکری حرف می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به جایگاه برجسته دین اسلام اشاره کرد و افزود: دین اسلام اجازه نمی‌دهد حتی به بت پرستان نیز توهین شود در حالیکه مدعیان آزادی بیان و روشنفکری قرآن را می‌سوزانند.

وی به در پیش بودن سالگرد نخستین نماز جمعه که در سال ۱۳۵۸ به دستور امام راحل و توسط آیت الله طالقانی اقامه شد اشاره کرد و گفت: نماز جمعه با دیگر نماز‌ها متفاوت است و قرآن کریم نیز به جایگاه شایسته آن اشاره و تاکید کرده است و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند نماز جمعه مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با قدردانی از ستاد اربعین ادامه داد: امسال پیشبینی می‌شود ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین تردد کنند که این ظرفیت و فرصت خوبی برای استقبال از زائران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ادامه فعالیت واحد‌های تولیدی نیمه کاره یا راکد تاکید کرد و گفت: برخی از واحد‌های تولیدی کارشان حل شده و باید این حرکت ادامه یابد تا سایر تولید کنندگان نیز به چرخه تولید باز گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.