رشد ۳.۸ درصدی اقتصاد آذربایجان‌غربی

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رشد اقتصادی استان در سال گذشته به ۳.۸ درصد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی امروز در همایش روز ملی اصناف در ارومیه به تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه‌های اشتغالزایی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت:  با تلاش‌های همه حوزه‌های اقتصادی استان به ویژه حوزه اصناف، نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ به ۸/۶ درصد رسید که کاهشی ۳/۸ درصدی داشته است.

جواد کرمی با اشاره به اینکه میزان رشد اقتصادی استان در سال گذشته به ۳.۸ درصد رسید گفت: این رقم، سه‌دهم (۰.۳) درصد بیشتر از نرخ رشد در کشور است.

وی افزود: سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در آذربایجان غربی جذب شد که رقمی قابل توجه بود.

در پایان این مراسم با اهدا لوح از اصناف و بازاریان نمونه ارومیه تجلیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک سری انتظارات از اصناف داشته و از امسال مسوول سازی را در اتحادیه‌ها در برنامه کاری خود داریم، گفت: در خیلی حوزه‌های اصناف اتفاقاتی می‌افتد که خوشایند نیست و البته باید توجه داشت که فقط برخی افراد سعی می‌کنند چهره اصناف را خراب کنند که خود اصناف باید مقابل این افراد بایستند.

رعایت عدالت مالیاتی

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه هم در این آیین با بیان اینکه یک چهارم مردم ایران در حوزه اصناف فعالیت دارند و ارتزاق می‌کنند، گفت: اصناف همواره از معتمدان در جامعه بوده اند و پشتیبان فعالان دینی و حوزه‌های علمیه بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به اینکه در اغتشاشات هم اصناف با اغتشاشگران مقابله کردند، افزود: اصناف این سابقه نیک را حفظ کنند و اجازه خدشه وارد کردن به این سابقه را ندهند.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات اصناف باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: موضوع عدالت مالیاتی در حوزه اصناف بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه آشنایی با احکام تجارت و بازار را برای اصناف بسیار مهم دانست و اظهار کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و انقلابی بودن تنها راه مقابله با چشم طمع دشمن و پیشرفت و توسعه کشور است که اصناف در این خصوص همواره پیشرپ هستند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: بازار همواره انقلابی بوده و از پیشروان در این حوزه هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.