واگذاری زمین به اتحادیه ضایعات فروشان ارومیه

معاون راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره کل آماده واگذاری زمین به اتحادیه ضایعات فروشان می‌باشد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی موضوع واگذاری زمین برای ضایعات فروشان که در محل فرمانداری ارومیه برگزار شد،گفت: این اداره کل آماده واگذاری زمین به اتحادیه ضایعات فروشان و یا واگذاری به عنوان شهرک تخصصی صنف ضایعات فروشان می‌باشد.

حجت محمدی ثانی اظهار کرد: تعیین مکانی مشخص برای این صنف از سال ۱۳۸۹ شروع شده و در نهایت زمینی در اطراف شهر ارومیه در نظر گرفته شد و هم اکنون سه قطعه زمین در روستای قطلو، جاده شهید کلانتری و پشت باغ رضوان مشخص کردیم است.

وی گفت: برای قطعه قطلو تمام مراحل اخذ سند به نام دولت، تعیین کاربری و اخذ مصوبه سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان مالک زمین و نماینده دولت انجام گرفته است و طی صورت جلسه‌ای زمین جهت اجرای پروژه و ارایه طرح تحویل نمایندگان شهرداری گردیده است‌.

این مقام مسئول بیان کرد: برای ۲ قطعه دیگر در صورت تکمیل مدارک و ارایه درخواست واگذاری از سوی شهرداری اقدامات لازم اعمال خواهد شد.

 تا پیش از سال ۹۰ شغل  ضایعات فروشان فاقد صنف و اتحادیه  بود اما  از سال ۹۰ برای ساماندهی و اخذ مجوز این شغل دارای صنف شد که بعد از تعیین محل استقرار ضایعات فروشان، اتاق اصناف منتظر مجوز تغییر کاربردی زمین از سوی اداره راه و شهرسازی برای استقرار صنوف آلاینده است ولی باگذشت‌ بیش از ده سال تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.