مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

بیش از ۳۵۰ واحد تولیدی در آذربایجان غربی آلاینده اند

شهند گفت: ۳۵۶ واحد تولیدی استان آلاینده اند و اخطار‌های لازم را دریافت کردند.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در حاشیه میز خدمت در مصلای امام خمینی ره در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۵۶ واحد تولیدی در آذربایجان غربی به عنوان آلاینده شناخته شده اند و اخطار‌های لازم برای تغییرات شرایط آلودگی را دریافت کردند.

 وی با بیان اینکه  بخش زیادی از این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی استان استقرار یافته اند ادامه داد: این واحد‌ها در حوزه آب و خاک شناسایی شده اند که نیاز به تغییرات در چرخه تولید و جلوگیری از آلایندگی هوا دارند.

شهند از صدور بیش از یک هزار ۲۰۰ اخطاریه به واحد‌های آلاینده در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۲ واحد تولید آلاینده به علت بی توجهی به اخطار‌های حفاظت محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان  آذربایجان غربی بررسی و پایش کیفیت هوای شهر‌های استان را از اولویت‌های مهم کاری این اداره کل اعلام و اضافه کرد: اولین ایستگاه کیفی سنجی هوای شهرستان خوی که مشکلات فنی دارد در مرحله تعمیرات و تجهیز است و به زودی برای بررسی بهتر و بیشتر آلودگی هوا ایجاد دومین ایستگاه کیفی سنجی هوای این شهرستان خوی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

در میز خدمت حفاظت محیط زیست استان که با حضور مدیر کل و جمعی از معاونانش در مصلای امام خمینی خوی برگزار شد به مشکلات بیش از ۲۰ نفر از مراجعه کنندگان در حوزه محیط زیست خدمات ارائه شدو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.