کیفیت هوای شهر ارومیه بحرانی نیست

فرماندار ارومیه بر ضرورت اعمال محدودیت‌ها در تردد خودرو‌های سنگین و اقدامات بازدارنده در جلوگیری از تشدید آلودگی هوا تاکید کرد.

فرماندار ارومیه در جلسه کارگروه بررسی کیفیت هوای با بیان اینکه کیفیت هوای شهر بحرانی نیست، بر ضرورت اعمال محدودیت‌ها در تردد خودرو‌های سنگین و اقدامات بازدارنده در جلوگیری از تشدید آلودگی هوا در ارومیه تاکید کرد.

غلامحسین عماری با اشاره وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه افزود: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه، ۱۶ سال است و ۷۰۰ دستگاه خودروی پیکان در سطح شهر تردد می‌کنند که وجود این ناوگان فرسوده در کیفیت هوا و آلودگی‌ها بی‌تاثیر نیست.

وی یکی از عوامل موثر در آلودگی هوا را وجود ناوگان فرسوده دانست و گفت: به دلیل کم کاری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، شهروندان تمایل چندانی به استفاده از این ناوگان ندارند که می‌طلبد در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه اقدام شود. 

عماری با اشاره به معضل ترافیک ارومیه نیز افزود: بخشی از ترافیک شهر متاثر از وجود خودرو‌های تک سرنشین و عدم استقبال مردم در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی با انتقاد از فعال نبودن یکی از دستگاه‌های سنجش آلودگی در شهر ارومیه اظهار کرد: لازم است علاوه بر دو دستگاه فعال فعلی، دستگاه سوم نیز فعال شود. 

فرماندار ارومیه با بیان اینکه وجود کارخانجات آلاینده و پتروشیمی از عوامل موثر در آلودگی هستند، افزود: خوشبختانه کارخانه‌های آلاینده از شهر ارومیه فاصله دارند که جای خرسندی است. 

این مقام اجرایی با انتقاد از تاخیر در اعلام زمان تعطیلی‌های مدارس در شرایط وجود آلودگی و برودت هوا افزود: ضروری است دستگاه‌های متولی در این راستا به موقع تعطیلی‌ها را اعلام کنند تا والدین برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.