سنددار شدن تمام واحد‌های شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی

تمام واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی آذربایجان غربی سند تک برگ دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای به یک هزار و  ۲۳۴ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سند تک برگ صادر شده است که در تاریخ تاسیس این شرکت بی سابقه است.

امیر شهسوار جلاوت ادامه داد: در طول سال‌های گذشته تنها به ۳۰ درصد از اراضی شهرک‌های صنعتی استان سند صادر شده بود که امسال این میزان به صد در صد رسید و در حال حاضر تمام واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی سند تک برگ دارند.

وی تثبیت مالکیت  را از عمده مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی  عنوان کرد و افزود: امسال با تلاش‌های که انجام شد ۷۰ درصد از اسناد اراضی این شهر ک‌ها به میزان بیش از ۶۰۸ هکتار به تعداد یک هزار و   ۳۲۴ واحد از اراضی شهرک‌ها صنعتی استان سنددار شدند.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان رتبه اول کشور را در احیای واحد‌های راکد کسب کرد گفت: در سال جاری ۴۵ واحد تولیدی که به دلیل رکود از چرخه تولید خارج شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و استان رتبه اول را در بین شهرک‌های صنعتی کشور در حوزه احیای واحد‌های تولیدی راکد کسب کرد.

شهسوار با اشاره به اینکه بحث تکمیل زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی یکی از برنامه‌های دولت است، اظهار کرد: حدود ۴۸ پروژه عمرانی برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعریف کرده‌ایم که نزدیک به ۱۷ پروژه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان  به مرحله بهره‌برداری و کلنگ زنی رسیده‌اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امسال ۴۹ واحد تولیدی و صنعتی با ۷ هزار میلیارد ریال در شهر کهای صنعتی استان وارد عرصه تولید شده اند.


وی مساحت شهرک‌های صنعتی استان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار  اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان داریم که در برای ۲۷ شهرک زمین واگذار شده است.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی ۱۴ خوشه صنعتی در آذربایجان غربی شناسایی شده که در حال حاضر، ۴ مورد از این خوشه‌ها که سنگ‌های تزیینی، گیاهان دارویی، بسته‌بندی عسل و محصولات باغی با محوریت انگور و سیب را شامل است به مرحله تشکیل انجمن فراگیر رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرک تخصصی مبل به مساحت ۹۰ هکتار در ایو اوغلوی شهرستان خوی در صورت تامین امکانات اولیه در اسفند سال جاری افتتاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.