در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید دستگاهی که در برقراری ارتباط به افراد ناتوان کمک می‌کند

توستانی گفت: نورو چت یک سیستم ارتباطی بین مغز و کامپیوتر و محصول اشتراکی بین ایران و روسیه است.

ایمان قدرتی توستانی سرپرست علمی یک شرکت دانش بنیان گفت: نوروچت فرصتی را برای افراد دارای ناتوانی گفتاری و حرکتی فراهم می‌آورد تا بتوانند آزادانه به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند، همچنین به افراد اجازه می‌دهد تا توانایی‌های شناختی خود را پرورش و منابع مغزی خود را توسعه دهند.

او افزود: ارتباط دهنده عصبی این شرکت اجازه می‌دهد با استفاده از قدرت خاص ذهنی متن را روی صفحه کامپیوتر تایپ کنید. نمایش درخواست‌ها یا نیازها، ارسال پیامک، چت با دوستان در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد دفترچه خاطرات، تایپ به ۶ زبان و بازی از دیگر کاربرد‌های محصول این شرکت است.

سرپرست علمی تیم این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: آموزش عصبی نوروچت بهبود تمرکز و حافظه پرورش عملکرد‌های شناختی، جلوگیری از زوال عقل تعامل با کودکان مبتلا به اختلال نقض توجه و بیش فعالی را میسر می‌کند. این محصول عملکرد‌های شناختی کودکان بی‌قرار، سالمندان، کارمندان و دانش آموزان را حفظ می‌کند و توسعه می‌دهد. 

او ادامه داد: نوروچت فرصتی برای برقراری ارتباط با خانواده، دوستان و کادر پزشکی برای افراد مبتلا به اختلالات گفتاری و حرکتی مثل فلج مغزی، سکته مغزی، آسیب‌های عصبی مختلف مانند آسیب به سر و آسیب‌های نخاعی است.

قدرتی توستانی افزود: نوروچت محصول اشتراکی بین ایران و روسیه است که در حال حاضر در بیش از ۵۰ بیمارستان و مرکز توانبخشی در روسیه استفاده می‌شود.

برچسب ها: کامپیوتر ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار