آغاز مقاوم سازی بیش از پنج هزار واحد مسکن روستا‌یی در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۶۴۵ واحد مسکونی مقاوم در روستا‌های این استان آغاز شد.

جعفر برزگر، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از شروع عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۶۴۵ واحد مسکونی مقاوم در روستا‌های این استان خبر داد و گفت: مالکین ۱۲ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 وی با بیان اینکه از ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد روستایی غیر مقاوم در استان، تاکنون ۹۵ هزار و ۱۸۸ واحد مسکن مقاوم سازی شده است، افزود: سهمیه استان در بحث ساخت مسکن مقاوم سالانه ۱۳ هزار واحد روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در صورت مشارکت مردمی و بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات این میزان (مقاوم سازی مسکن روستایی) تا ۲۱ هزار واحد نیز قابلیت ارتقا دارد.

بزرگر با تاکید بر اینکه مسکن بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد، ادامه داد: تولید مسکن با عرضه زمین می‌تواند باعث رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور شود.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به رسالت خود در متن فرمان تاریخی حضرت امام (ره) جهت دسترسی آسان اقشار کم در آمد به مسکن ایمن و استاندارد، تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های مضاعفی در جهت بهبود شرایط مسکن و رفع کمبود‌ها و معضلات آن در دستور کار خود دارد.

برزگر با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عزم جدی برای احداث سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور دارد، گفت: سهم آذربایجان‌غربی از این تعداد ساخت ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی است که این اقدام نقش بسزایی در مقاوم سازی و حتی مهاجرت معکوس به روستا‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق سهمیه استان در ساخت مسکن مقاوم روستایی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۱۰ باید تمامی واحد‌های روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم سازی شده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.