مصرف برق امروز به ۷۲ هزار مگاوات می‌رسد

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: پیش بینی می‌شود امروز مصرف برق کشور ۵۰۰ مگاوات دیگر افزایش پیدا کند و به ۷۲ هزار مگاوات برسد.

آقای پیرپیران معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: روز‌های گرم تابستان را سپری می‌کنیم و مصرف برق کشور شرایط اوج خود را سپری می‌کند. در روز گذشته ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات اوج مصرف بود که نسبت به اوج مصرف سال گذشته که ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بود ۲ هزار مگاوات بیشتر است. امروز نیز ۵۰۰ مگاوات مصرف ما نسبت به روز گذشته بیشتر است و پیش بینی می‌کنیم که میزان اوج مصرف به ۷۲ هزار مگاوات برسد.

او با اشاره به شرایط سختی که بر شبکه برق حاکم است گفت: لازم است شهروندان عزیز در بخش‌های مختلف مصرف، کمک و همیاری کنند که روز‌های اوج مصرف شبکه برق کشور را مدیریت کنیم. مشترکان خانگی در بخش سیستم‌های سرمایشی می‌توانند ما را کمک کنند و از دور کم کولر‌های آبی استفاده کنند. در بخش تجاری هم مجتمع‌های تجاری در خصوص کنترل روشنایی و سیستم‌های سرمایشی می‌توانند کمک کنند.

پیرپیران ادامه داد: در دوره اوج ۳۰ هزار مگاوات از تقاضای ما، صرف سیستم‌های سرمایشی می‌شود که امید می‌رود مشترکان در دوره اوج مصرف همراهی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار