سیدحسن نصرالله:

جنگ ۳۳ روزه پروژه خاورمیانه جدید را شکست داد/ تمام آزادگان جهان باید قرآن‌سوزی را محکوم کنند

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز جنگ ۳۳ روزه این جنگ را ترسیم کننده سرنوشت لبنان و عامل شکست پروژه خاورمیانه جدید دانست.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان امشب چهارشنبه به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه گفت که هدف از هتک حرمت به قرآن تفرقه افکنی میان مسلمانان و مسیحیان است.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اش به مناسبت هفدهمین سالگرد تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: سوزاندن قرآن کریم در سوئد یک حادثه خطرناک و دردناک است و باید هر آزاده‌ای در جهان آن را محکوم کند. فردی که قرآن را در سوئد سوزاند یک عراقی مسیحی است که با موساد اسرائیل در ارتباط است.

سید مقاومت افزود: اینکه یک فرد مسیحی برای آتش زدن قرآن انتخاب شده است نشان می‌دهد برنامه‌ای صهیونیستی برای ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان در حال اجراست.

سید حسن نصرالله: طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا در لبنان نقش بر آب شد

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به جنگ ۳۳روزه پرداخت و اظهار داشت: «جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ یک رویداد مهم، بزرگ، بسیار بااهمیت و سرنوشت‌ساز در تاریخ لبنان و منطقه بود. همین کافی است که تنها به طرح بزرگ و خطرناک آمریکا که این جنگ یکی از ابزار‌های اصلی اجرای آن بود اشاره کنیم یعنی همان خاورمیانه جدید.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «[طرح]خاورمیانه جدید اگر محقق می‌شد، کشور‌های منطقه اسرائیل را به رسمیت می‌شناختند، فلسطین و جولان از بین می‌رفت، لبنان تحت اشغال اسرائیل در می‌آمد و به عنوان ابرقدرت در منطقه و در سایه هژمونی مطلق آمریکا تثبیت می‌شد. این طرح در لبنان شکست خورد و مقاومت در فلسطین، مقاومت در عراق، پایداری در سوریه و ایران کار آن را یکسره کرد.»

دبیرکل حزب الله افزود: «در جنگ ژوئیه سعی شد مقاومت لبنان در هم کوبیده شود و کشور لبنان کاملا زیر بار شروط اسرائیل و آمریکا برود، اما مقاومت پیروز شد و نه تنها مقاومت در هم کوبیده نشد و لبنان پایدار ماند و زیر بار نرفت، بلکه این پیروزی زمینه‌ساز یک ترازوی قدرتمند بازدارندگی برای محافظت از لبنان شد که همچنان از ۱۷ سال پیش تاکنون اثرگذار است و اثر و قدرت آن با فروپاشی قدرت بازدارندگی دشمن افزایش یافته است.»

دبیرکل حزب الله: رعب و وحشت سراسر اراضی اشغالی را فراگرفته است

سید حسن نصرالله اشاره کرد: «چند روز پیش عید بود و به‌رغم تهدید و سروصدای که اسرائیل در مرز‌ها به راه انداخت، روستا‌ها پر از مردم بودند. در روستا‌های مرزی، صدای عید به گوش می‌رسید و مردم و کودکان همه حضور داشتند. این ناشی از اعتماد مردم به تاثیر قدرت بازدارندگی است. اما طرف مقابل را رعب و وحشت فراگرفته بود و اسرائیل مثل همیشه به ترساندن ساکنانش کمک می‌کرد. تا جایی که چند روز پیش در یکی از روستا‌های مرزی ترقه در کردند و نیرو‌های آن‌ها در شمال به حالت آماده‌باش درآمدند و شهرک‌نشینان به اتاق‌های امن گریختند.»

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «بعد از جنگ ژوئیه، دشمن اسرائیلی با ابزار‌های مختلف همواره سعی می‌کرد جلوی قدرتمندتر شدن مقاومت لبنان را بگیرد، اما علی‌رغم تمام توطئه‌ها، درگیر شدن با موج تکفیری که به راه افتاد و همچنین به‌رغم مشکلات ومصائب معروف لبنان، مقاومت توسعه پیدا کرد، رشد کرد، قدرت بازدارندگی‌اش را تقویت کرد و مهم‌تر اینکه دشمن خود به این امر معترف بود. علی‌رغم تمام مصائب و تهدیدات، این دستاورد نه‌تن‌ها حفظ شد، بلکه تقویت شد.

تدابیر مقاومت عامل شکست تجاوز دشمن صهیونیست به جنین

سید حسن نصرالله در ادامه به تحولات اخیر در کرانه باختری و حمله همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به شهر جنین اشاره کرد و گفت: «نشانه شکست تجاوز [ اخیر دشمن]به شهر جنین که تحت محاصره قرار گرفت، تداوم عملیات مقاومت فلسطین همزمان با این تجاوز و بعد از آن بود. مقاومت ادامه یافت که این خود یعنی هدف موردنظر شکست خورد. با وجود تمام آنچه برای فلسطینیان در کرانه باختری، اراضی ۱۹۴۸ و در خارج از مرز‌ها روی داد، چند روز پیش یک نظرسنجی منتشر شد که می‌گفت دو سوم فلسطینیان کرانه باختری معتقدند این رژیم در حال نابودی است. آن‌ها بر این باور بودند که این اتفاق در آینده نه‌چندان دور رخ خواهد داد که این بسیار امیدوارکننده است. البته جانفشانی‌های بسیاری شده است، اما درس عبرت، زیربارنرفتن، تسلیم نشدن و تداوم تلا‌ش‌هایی است که به پیروزی منجر خواهد شد.»

دبیرکل حزب‌الله بیان کرد: «ما در سال ۲۰۰۰ گفتیم که این پیروزی برای تمام مردم لبنان، کشور لبنان، برای تمام گروه‌های مقاومت است. ما از همه تشکر کردیم.. ما هیچ دستاوردی را نه برای خود و نه برای حزبمان و حتی نه برای طایفه‌مان مصادره نمی‌کنیم. این کار را هیچگاه نکردیم. ما همیشه می‌گوییم که به دنبال تشکر کردن، پاداش، تعریف دیگران نیستیم.. و در مقابل نیز بر کسی منت نمی‌گذاریم و به لبنانی‌ها نمی‌گوییم که ما از شما دفاع کردیم و شما را آزاد کردیم. ما همواره می‌گفتیم که به وظایفمان عمل کردیم. این‌ها را می‌گویم، چون گاهی وقت‌ها برخی از مردم ممکن است در مشکلات و سختی‌ها به این ادبیات روی بیاورند که این مناسب نیست و با تعهدات اخلاقی ما منافات دارد.»

حادثه امنیتی در مرز لبنان و اراضی اشغالی در دست بررسی است

وی درباره حادثه امروز در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گفت: این حادثه در دست بررسی است. ارتش لبنان از سال ۲۰۰۶ تا امروز به مسئولیتش عمل می‌کند. رژیم صهیونیستی حریم لبنان را بار‌ها نقض کرده و ما با پهپادهایمان، پدافند هوایی را فعال کردیم.

منطقه الغجر هرگز به اسرائیلی ها واگذار نمی شود

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: هزاران بار دشمن حریم ما را نقض کرده که اسناد آن موجود است، اما دنیا هیچ اقدامی در قبال آن انجام نداده است. رژیم صهیونیستی از سال گذشته اقدام به نصب فنس در شمال روستای الغجر لبنان کرد و اخیرا آن را در بخش سوری نیز نصب کرد. از دنیا می‌خواهیم این مشکل که از ۱۷ سال قبل ادامه دارد را حل کند.

وی افزود: مزارع شبعا بخشی از خاک لبنان است، اما رژیم صهیونیستی آن را متعلق به خود می‌داند. رژیم صهیونیستی جرات اقدام عملی علیه چادر برپا شده در مرز را ندارد، زیرا می‌داند با واکنش مواجه خواهد شد.

سید حسن نصرالله گفت: چیزی به نام ترسیم مرز زمینی وجود ندارد، زیرا مرز زمینی از سال ۱۹۲۰ مشخص شده است. رژیم صهیونیستی از برخی از مناطق عقب نشینی نکرده که باید از آن عقب نشینی کند، زیرا بخشی از خاک لبنان است. آن چه که اکنون جریان دارد ترسیم مرز زمینی نیست و هرگز مذاکره‌ای درباره مرز‌ها انجام نمی‌شود.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: چادر برپا شده در روستای الغجر در خاک لبنان برپا شده، اما رژیم صهیونیستی آن را اشغال کرده لذا هر حکم اسرائیلی که در آن اجرا شود در واقع در بخشی از خاک لبنان اجرا می‌شود. نمی‌توان در قبال روستای الغجر سکوت کرد و باید در قبال آن موضعی قاطع اتخاذ نمود و آن را به خاک لبنان بازگرداند.

وی تاکید کرد روستای الغجر هرکز به "اسرائیل" واگذار نمی‌شود و هیچ بحثی بر سر لبنانی بودن این روستا وجود ندارد مانند مزارع شبعا که لبنانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۳۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
منظور عبدالحلیم حافظ از الشعر الغجری چه بود؟ آیا ارتباطی با این روستا دارد؟
France
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
درود بر سید مقاومت زنده باد محور مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بابا دست از سرمون بردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
درود بر سید مقاومت وشیر دلیران
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ حاج احمد متوسلیان
۰۲:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
حزب الله هم الغالبون
حزب الله برای مهار تومور سرطانی بدخیم ، اسهال ایل ، کفایت می کند.
کارزار اصلی ما ، آمریکاست و انگل ستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۱ تير ۱۴۰۲
باید در جهان فهماتده شود قران کلام خداست و همه باید به ان احترام بگدارند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۲۶ ۲۱ تير ۱۴۰۲
درود و سلام بر مجاهد نستوه سید حسن نصرالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۲
بیشتر مواقع پیش بینی ام درست در میاد:
رافئی پور در عربستان به قتل می رسه
و این نشانه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خودت میگی بیشتر مواقع
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ظهوری که نشونه اش رائفی پور باشه همون نباشه بهتره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
تو دوباره قرصهاتو نخوردی؟!
آخرین اخبار