عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم:

قدرت تسهیلات دهی بانک‌ها به مردم و بنگاه‌های اقتصادی افزایش می‌یابد

محمدرضا پور ابراهیمی گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی از طریق مجامع آن‌ها انجام شود.

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق در زمینه کفایت سرمایه بانک‌ها بیان کرد:یکی از دغدغه‌های جاری نظام بانکی ما مربوط به وضعیت نامناسب کفایت سرمایه بانک‌های دولتی و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه باید در زمینه کفایت سرمایه بانک‌ها در برنامه هفتم تصمیماتی اتخاذ می‌شد، بیان کرد:از این رو کمیته تخصصی - اقتصادی کمیسیون تلفیق، پیشنهاداتی را درباره افزایش و کفایت سرمایه بانک‌ها مطرح کرد.

پور ابراهیمی بیان کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی از طریق مجامع آن‌ها انجام شود. همچنین این بانک‌ها مهلت پیدا کردند تا پس از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه و در یک بازده زمانی چندماهه افزایش سرمایه خود را انجام دهند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم تاکید کرد:همچنین در قانون فوق اشاره شد که اگر بانک‌های خصوصی به هر دلیلی این افزایش سرمایه را انجام ندادند، بانک مرکزی نقش مجمع این بانک‌ها را برعهده گرفته و از طریق سلب حق تقدم، از طریق مکانیزم بازار سرمایه - افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی را مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و خصوصی بیان کرد: هدف از افزایش سرمایه بانکها، تقویت تسهیلات دهی آن‌ها به مردم و بنگاه‌های اقتصادی است. در حال حاضر و به دلایل مختلف وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها به مردم چه در بانک‌های دولتی و چه خصوصی دچار مشکل شده است.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به بررسی موضوع مولد سازی سایر دارایی‌های دولتی در جلسه کمیسیون تلفیق بیان کرد: این موضوع با تصمیم هئیت رئیسه کمیسیون مراعا ماند تا ان شاءالله در جلسات بعد مورد رسیدگی قرار گیرد البته این مصوبات برای نهایی شدن باید به تایید صحن مجلس و شورای نگهبان برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار