قول مساعد تخصیص اعتبار برای تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال آینده برای تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل اعتبار مناسب تخصیص می‌یابد.

حمیدرضا حاج بابایی در جریان بازدید از موزه دفاع مقدس اظهار کرد: برای پروژه‌های فرهنگی با محوریت دفاع مقدس اعتبارات خوبی پیش بینی شده و در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه نیز تلاش می‌کنیم تا این منابع بیشتر در نظر گرفته شود تا امکان تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل فراهم آید.

او خاطرنشان کرد: براساس اعلام مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل ۵۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل نیاز است که تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده این منابع تخصیص یافته و تجهیز کامل موزه را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پروژه با پیشرفت ۸۷ درصد در حال اجراست و شامل بخش‌های مختلف نظیر سالن سینما، دو گالری مجزا و فضای باز برای روایتگری است که در صورت تکمیل به شکل کشتی می‌تواند نمادی از عملیات خیبر و بدر باشد.

حاجی بابایی یاد و خاطره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل را گرامی داشت و گفت: این مجموعه می‌تواند محلی ارزشمند برای روایتگری فرهنگ جهاد، جبهه و شهادت باشد تا برای نسل‌های آینده انتقال این مواریث ارزشمند را شاهد باشیم.

او ادامه داد: نباید در جنگ روایت‌ها غافلگیر شویم و در این میدان رشته عمل را به دست دشمنان بسپاریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن امروز با تمام توان در نبرد روایت‌ها حاضر شده تا به هر نحوی که دلش بخواهد موضوع انقلاب، دفاع مقدس و دستاورد‌های آن را روایت کرده و به شکل نادرست برای جوانان ما فضاسازی کاذبی را انجام دهد.

حاجی بابایی اضافه کرد: نویسندگان و هنرمندان ما باید مراقب این روایت نگاری مغرضانه باشند تا حقیقت دفاع مقدس زیر سوال نرفته و پرچمداران این جبهه در عرصه روایتگری صادقانه و درست گام‌های جدی را بردارند.

او با ابراز خرسندی از تهیه و تدوین ۱۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان اردبیل به قلم نویسندگان این استان اظهار کرد: استان اردبیل و استان همدان قرابت خوبی در دوران دفاع مقدس داشتند که در این اثر «حاج جلال» نمود و نشانه‌هایی از آن را می‌بینیم که یک نویسنده زن استان اردبیل توانسته است روایتگر واقعی از زبان یک ایثارگر و جانباز دوران دفاع مقدس باشد.

نماینده مجلس یازدهم با بیان خاطراتی از شهید همدانی و سردار شهید سلیمانی در همراهی با خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای همدان خاطرنشان کرد: با دعوتی که از سردار سلیمانی به همدان داشتیم در باب روایت عملیات رمضان چنان با ابهت صحبت کرد و ترامپ و سردمداران استکباری را کوبید که بنده در همان جا اعلام کردم این اظهارات زمینه شهادت او را به دست این سردمداران کفر رقم خواهد شد.

حاجی بابایی افزود: شهید همدانی نیز در دیدار با حاج جلال به روح علیرضا حاجی بابایی قسم داد که او را دعا کنند در عملیات سوریه به شهادت برسد که این اتفاق نیز افتاد و او به مقام شهادت رسید.

او بیان کرد: در تدارک این کتاب ارزشمند نه تنها درشت گویی نشده بلکه درست گویی نویسنده دارای ارزش و اهمیت است و ما امروز شاهد رونمایی از آلبوم صوتی این مجموعه هستیم که تاکنون به سه زبان زنده دنیا منتشر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.