عزاداری ماه محرم در جوار امامزاده حسین جوپار

هر ساله زائرین زیادی از شهر‌ها و روستا‌های اطراف جهت بهره بردن از این مراسمات به شهر جوپار می‌آیند.

شهر مذهبی جوپار که بارگاه مطهر ابناء امام موسی ابن جعفر علیه السلام همچون نگینی در مرکز شهر می‌درخشد در فاصله ۲۳ کیلومتری کرمان قرار دارد.

از قدیم الایام در ایام ماه محرم و صفر، هئیت‌های عزادا‌ی از دو محله بالا و پائین شهر در قالب دو هیئت به سمت حرم مطهر عزاداری می‌کردند و زائرین زیادی از شهر‌ها روستا‌های اطراف جهت بهره بردن از این مراسمات به شهر جوپار می‌آمدند که با پخت آبگوشت امام حسینی از آن‌ها پذیرائی می شده است.

عباس امامی رئیس شورای شهر جوپار می گوید: در حال حاضر نیز بیش از ده هیئت از شهر جوپار و روستا‌های حجت آباد و اسماعیل آباد در ایام مختلف به خصوص ایام تاسوعا وعاشورا به عزاداری می‌پردازند و در رثای سید الشهداء و یاران باوفایش اشک ماتم میریزند.

رئیس شورای شهر جوپار بیان کرد: مردم شهر جوپار مراسم استقبال از ماه محرم ، راه اندازی کاروان عاشورا و بازسازی صحنه‌ها در قالب تعزیه خوانی را برگزار میکنند و  مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) و پیروزی خون بر شمشیر را به جهانیان گوش زد میکنند.

او در ادامه گفت: برگزاری نماز ظهر عاشورا، به یاد آخرین نماز حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام واهل بیت آن امام و اهمیت این فریضه واجب الهی ازدیگر برنامه‌های این شهر است و در سال‌های اخیر برپائی مراسم جاماندگان اربعین و پیاده روی از کرمان تا جوپار و پذیرائی عزاداران در قالب بین راهی حال وهوای اربعین در کربلا را تداعی می‌کند و مراسم عزاداری روز ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام به صورت تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری شهر جوپار است که به صورت مستقیم از شبکه استانی کرمان و سایر شبکه‌های کشوری پخش میگردد.

برچسب ها: محرم ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار