فعالان کره جنوبی خواستار کاهش تنش در شبه‌جزیره کره شدند

فعالان مدنی کره جنوبی با هدف کاهش تنش در شبه‌جزیره کره تجمع اعتراضی برگزار کردند.

فعالان مدنی کره جنوبی در آستانه هفتادمین سالگرد توافق آتش‌بس که به جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره پایان داد، برای صلح در شبه‌جزیره کره و در جهان تجمعی برگزار کردند.

 به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، این فعالان صد‌ها متر از میدان سئول تا میدان «گوانگوامون» در مرکز سئول راهپیمایی کردند و خواستار کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره و حل‌وفصل موضوع شبه‌جزیره با انجام مذاکرات شدند.

شرکت‌کنندگان شعار‌هایی سر می‌دادند و پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «خصومت‌ها را متوقف کنید و هم‌اکنون به صلح روی آورید»، «بیایید با توقف رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی-آمریکا، در‌های مذاکرات را باز کنیم» و «مخالفت با همکاری نظامی کره جنوبی-آمریکا-ژاپن».

صد‌ها گروه مدنی و مذهبی در کره جنوبی و همچنین ده‌ها گروه ضد جنگ در خارج از کشور این راهپیمایی را سازماندهی کردند. انجمن صلح از طرف‌های درگیر خواست تا خصومت‌ها را متوقف کنند و با بیان آن‌که این فقط یک چرخه معیوب از رقابت‌های تسلیحاتی بی‌پایان و تهدید‌های نظامی را به همراه دارد و تحریم‌های یکجانبه و فشار نظامی به سطح جدیدی از بحران نظامی در شبه‌جزیره منجر شده است، افزود: «مانور‌های مشترک آمریکا-کره‌جنوبی که یک بازی جنگی تهاجمی است، باید برای از سرگیری مذاکرات متوقف شود و ما بر مخالفت شدید با همکاری نظامی کره جنوبی-آمریکا-ژاپن تأکید داریم، زیرا این منجر به رویارویی احتمالی با سایر کشور‌های همسایه می‌شود.»

پیونگ یانگ تاکنون اقدام به آزمایش‌های موشکی متعدد برای ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات آمریکا و کره جنوبی کرده است. سئول و واشنگتن نیز در مقابل برای تقویت دفاعی خود اقدام به رزمایش‌های نظامی متعدد می‌کنند که از دید کره شمالی اقدامی تهاجمی علیه این کشور است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی پیش‌تر با حضور در زیردریایی هسته‌ای آمریکا در بندر بوسان، از استقرار تسلیحات استراتژیک بیشتر واشنگتن در کشورش استقبال کرد. این در حالی است که پیونگ یانگ تأکید دارد اقدامات تحریک‌آمیز کره جنوبی و آمریکا در شبه‌جزیره کره، خطری علیه منافع ملی و امنیت این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار