نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

نماز جمعه، یکی از کانون‌هایی که پیام عاشورا را به مردم منتقل می کند

امام جمعه کرمان گفت: نماز جمعه، می‌تواند یکی از کانون‌هایی باشد که پیام عاشورای حسینی را که احیاکننده دین است، به مردم برساند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با گرامیداشت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه گفت: نماز جمعه در بین عباداتی که خداوند مقرر فرموده، ویژگی‌هایی دارد که در کم تر عبادتی هست.

او افزود: نخستین ویژگی نماز جمعه، تجمع مردم است و در واقع انعقاد نماز جمعه با تجمع مردم صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نکته دیگر این است که نماز جمعه یک بار در هفته است و زمان خاصی دارد، بیان داشت: ویژگی دیگر این است که نماز جمعه هم عبادی و هم سیاسی است و جلوه‌ای از عبادت و جلوه ای از سیاست را به تصویر می‌کشاند.‌

او تصریح کرد: جنبه سیاسی، نماز جمعه؛ یعنی حرف‌های روز مردم را زدن، تاریخ گذشته را مرور کردن و مردم را برای آینده آماده کردن است و آن هم با نگاه الهی و جماعتی که در متون دینی داریم. یدالله مع الجماعه 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: نماز جمعه با این ویژگی‌ها، می‌تواند یکی از کانون‌هایی باشد که پیام عاشورای حسینی را که احیاکننده دین است به مردم برساند.

او بیان کرد: مردم هر سال در محرم و عاشورا با امام حسین(ع)، اخلاق، نگاه سیاسی و بصیرت او تجدید پیمان کرده و صحنه حق و باطل را بار دیگر پیش چشمشان مرور می‌کنند و نماز جمعه باید این کار را هر هفته انجام بدهد و یکی از بهترین منابع آن می‌تواند بحث عاشورا، نهضت و قیام امام حسین(ع)‌ باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: وقتی نماز جمعه، رسالت خود را این گونه انجام بدهد، نماز جمعه عاشورایی است و همان کاری که دین می‌خواهد انجام می‌دهد و به همین دلیل ائمه جمعه باید در نماز جمعه هم مردم را به تقوا دعوت کنند و در کنارش مسئله روز مردم را بگویند تا مردم با آگاهی کامل تصمیم بگیرند.

او تصریح کرد: امسال که نماز جمعه با روز عاشورا مصادف شده، ائمه جمعه بایستی به این موضوع بیشتر بپردازند و بحث نماز جمعه عاشورایی را بیشتر برجسته کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.