عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در سایه امنیت و آرامش برگزار شد

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) در شهر تهران، گفت: مراسم عزاداری در این روز‌ها و شب‌های حزن انگیز، در سایه امنیت و آرامش، برگزار شد.

سردار عباسعلی محمدیان، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش، درباره تدابیر پلیس پایتخت در برگزاری این مراسم طی روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، گفت: تمهیدات پلیس پایتخت برای عزاداری‌های شب‌های محرم، از همان شب اول آغاز شد و بر این اساس نسبت به شناسایی محل‌های برگزاری مراسم عزاداری اقدام و توصیه‌های لازم در حوزه‌های انتظامی و ترافیکی به متصدیان و مسئولان هیات مذهبی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها ارایه شد.

وی با بیان این که با مسئولان بیش از ۱۲ هزار حسینیه، مسجد و تکیه طی جلسات متعدد هماهنگی‌های لازم به عمل آمد تا در هنگام اجرای مراسم عزاداری برای شهروندان و خصوصا اماکنی همچون بیمارستان ها، خانه‌های سالمندان و. مزاحمتی ایجاد نشود، خاطر نشان کرد: در این ایام و خصوصا شب‌های دهه اول محرم، ماموران و کارشناسان انتظامی و ترافیکی ضمن حضور در محل‌های از پیش تعیین شده در راستای خدمت رسانی به شهروندان، به انجام امور ترافیکی و انتظامی پرداختند تا مشکلاتی برای عزاداران در شب‌های محرم ایجاد نشود.

محمدیان تصریح کرد: ماموران پلیس در این شب‌ها با حضور محسوس و نامحسوس خود، نسبت به تامین امنیت و آرامش شهروندان و خصوصا عزاداران، در حوزه‌های انتظامی و ترافیکی دوشادوش عزاداران حسینی (ع) به عزاداری نیز پرداختند.

رییس پلیس پایتخت، با اشاره به این موضوع که خوشبختانه در طول این ۱۰ شب مشکل و مساله خاصی برای عزاداران چه از نظر انتظامی و چه از نظر موقعیت‌های ترافیکی وجود نداشته است، افزود: در مناطقی که باید تمهیدات ترافیکی ایجاد می‌شد، این موضوع با دقت نظر بالایی انجام شد تا ضمن راحتی عبور و مرور برای شهروندان دسته‌های عزاداری بتوانند مراسم خود را اجرا کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان و ماموران فرماندهی انتظامی پایتخت برای تثبیت امنیت و آرامش شهروندان، بیان داشت: خوشبختانه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در کمال آرامش و ا منیت کامل برگزار شد و شهروندان و عزاداران حسینی (ع) در سایه تلاش ماموران و کارکنان انتظامی پلیس پایتخت به برپایی عزاداری برای سرور و سالار شهیدان پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار