ارزیابی اجرای کیفی برنامه‌های عملیاتی سند تحول قضایی سال ۱۴۰۲

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: بایستی از ظرفیت‌ها به نفع اجرای برنامه‌ها در دوره تحول و تعالی بهره برد و مجریان برنامه به نحوی انتخاب شوند که در طول برنامه، همراه آن باشند و با جابجایی برنامه‌های مصوب، دستخوش تغییر نشود.

ششمین نشست شورای مدیران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، قائم مقام و جمعی از مدیران ادارات کل تابعه و معاونان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سه دستور کار قرائت شد و حسن رجبی راد؛ مشاور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و سیاوش شفائی نیا؛ مدیرکل برنامه ریری و کادرسازی این معاونت به ارائه گزارشی آماری از میزان تحقق برنامه‌های مبتنی بر سند تحول قضایی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ پرداختند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، با اشاره به اقدامات مجموعه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در اجرای برنامه‌های منطبق بر سند تحول قضایی عنوان کرد: نظر به برگزاری برنامه‌هایی که برای اولین بار توسط مجریان و هدایتگران پیاده سازی شد، اجرایی مطلوب و مثبت شکل گرفت و در قالب یک فعالیت هدفمند، جمعی و چارچوب دار با ابعاد آموزشی، شاهد تغییرات قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل بودیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول قضایی در سال ۱۴۰۲ بایستی با نمود بیشتری از دوره تحول و تعالی و در سطح کیفی تری ارائه شود، گفت: ارزیابی عملکردها، شناخت نقاط ضعف و قوت و آسیب شناسی اجرای فرایند‌ها در کنار بهره مندی از ظرفیت‌های قوه قضاییه و پژوهش‌های دانشگاهی، افزایش توانمندی مجریان و هدایتگران، درک صحیح از شرایط، پیگیری و مطالبه گری مدیران کل ادارات کل تابعه، استفاده از ابزار مناسب، مدیریت زمان و هزینه، توجه به نکات کلیدی و شناخت مخاطب به اثر بخشی هر چه بیشتر اجرای برنامه اثر گذار است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، گفت: بهرمندی از برنامه‌ها با اجرای ۱۰۰ درصدی میسر است مگر آنکه دامنه تغییرات مجاز برای آن تعیین شود.

وی اظهار کرد: بایستی از ظرفیت‌ها به نفع اجرای برنامه‌ها در دوره تحول و تعالی بهره برد و مجریان و هدایتگران برنامه به نحوی انتخاب شوند که در طول برنامه همراه باشند و با جابجایی و تغییرات افراد، برنامه‌های مصوب دستخوش تغییر نشود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه همچنین با تاکید بر افزایش روحیه هم افزایی و وحدت در سطح تعاملات گفت: سطح تعاملات منطقی و بر اساس عقلانیت در برنامه‌های مصوب موجب می‌شود از مسیر توسعه خارج نشویم و برنامه‌های پیش رو با مدیریت بهینه کنترل شود.

در ادامه جمعی از مدعوین این نشست به بحث و تبادل نظر درخصوص گزارش ارائه شده از سوی دفتر برنامه ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار