آلمان گزینه خروج نظامیانش از نیجر را بررسی می‌کند

وزیر خارجه آلمان تایید کرد این کشور درحال بررسی خروج نیروهایش از کشور‌های نیجر و مالی است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه گفت که آلمان با همتایان خود در نیجر در تماس است، زیرا گزینه‌هایی نیروهای خود از نیجر و مالی را بررسی می‌کند.

براساس گزارش رویترز، او در ادامه گفت: ما در حال مذاکره هستیم و برای سناریو‌های مختلف با گزینه‌های مختلف آماده می‌شویم. مسئولین کودتا قول داده اند که به توافقات بین المللی پایبند باشند، اما این موضوع هنوز مشخص نشده است. 

از سویی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه در یک نشست خبری گفت: برلین تمام پرداخت های حمایتی مستقیم به دولت مرکزی نیجر را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وضعیت همچنان در نوسان است و کودتا همچنان ممکن است با شکست مواجه شود، افزود: ما همچنین در حال بررسی کل تعامل دوجانبه خود با نیجر هستیم و البته بسته به تحولات در چند روز آینده اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد.

از سویی دیگر فرانسه، متحد نیجر که ۱۵۰۰ سرباز در این کشور دارد، شنبه اعلام کرد که کمک‌های خود را به حال تعلیق در می‌آورد و پس از مالی و بورکینافاسو، نیجر که در معرض حملات گروه‌های شورشی قرار دارد، سومین کشور منطقه است که از سال ۲۰۲۰ در آن کودتا روی می‌دهد.

سربازان گارد ریاست جمهوری نیجر روز چهارشنبه هفته گذشته دفتر محمد بازوم، رئیس جمهور نیجر را مسدود کردند. این شورش، جدیدترین مورد از صف طولانی قیام‌های نظامی در غرب آفریقا است که بسیاری از آن‌ها را افسران آموزش دیده توسط آمریکا هدایت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار