هشدار دو همسایه نیجر درباره هر گونه مداخله نظامی در این کشور

مالی و بورکینافاسو ضمن اعلام همبستگی با انتخاب مردم نیجر اعلام کردند مداخله نظامی در نیجر به معنای اعلان جنگ علیه این دو کشور خواهد بود.

کودتا در نیجر اکنون باعث ایجاد شکاف عمیق میان کشور‌های آفریقایی شده است. در حالی که اتحادیه آفریقا در تبعیت از کشور‌های غربی این کودتای نظامی را محکوم کرده است، کشور‌های همسایه نیجر نظر متفاوتی در این باره دارند.

به گزارش الجزیره، دولت‌های بورکینافاسو و مالی، دو کشور همسایه نیجر امروز (سه شنبه) با صدور یک بیانیه مشترک درباره هر گونه مداخله نظامی در نیجر هشدار داده و آن را اعلان جنگ علیه خود دانستند. 

این بیانیه یک روز پس از آن صادر می‌شود که رهبران کشور‌های آفریقای غربی تهدید کردند از گزینه نظامی به منظور بازگرداندن محمد بازوم، رئیس جمهور مخلوع نیجر به قدرت استفاده خواهند کرد. 

در بیانیه این دو کشور آمده است: دولت‌های انتقالی بورکینافاسو و مالی همبستگی برادرانه خود را با مردم نیجر اعلام می‌دارند. مردم نیجر تصمیم گرفته اند مسئولیت سرنوشت خود را برعهده گرفته و بار دیگر بر تمامیت حاکمیتی خود تاکید ورزند. 

این بیانیه می‌افزاید: با نسبت به هرگونه مداخله نظامی در نیجر هشدار می‌دهیم. هر اقدام نظامی علیه نیجر معادل اعلان جنگ علیه بورکینافاسو و مالی تفسیر خواهد شد. این اقدام به نتایجی فاجعه بار ختم خواهد شد که می‌تواند باعث بی ثباتی در تمامی منطقه شود. 

مقامات این دو کشور در پایان اعلام کردند با هر گونه تحریم‌های غیرقانونی و اعمال محدودیت‌ها بر مردم نیجر مخالف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
یعنی همسایه هاش با کودتا موافقن ؟؟؟
آخرین اخبار