در نشست خبرى مطرح شد؛

لایحه باغات به نتیجه نرسیده است/ نگاه دشمنانه برخى‌ها به درختان پایتخت

رییس شوراى شهر تهران گفت: براى لایحه باغات از اساتید دانشگاه و اعضای شوراى شهر پنجم با کمال میل دعوت میکنیم که اگر پیشنهادی دارند، ارائه دهند.

مهدى چمران رييس شوراى شهر تهران در نشست خبرى كه امروز برگزار شد، اظهار كرد: در منطقه خلازير و احمديه ساخت و سازهاى غيرمجاز داشتيم كه متاسفانه در نگاه اول ناپايدارى را متوجه مى شويد، چرا يك ساختمان ٣ طبقه بايد ٤ طبقه ساخته شود؟ مردم در اين خانه ها زندگى مى كنند و بسيار خطرناك است.

وی گفت: مافيا در منطقه خلازير اين ساخت و سازها را دارند و تخريب اين ساختمان ها نياز به امكانات زبادى دارد كه به مرور زمان دچار كمبود مى شويم؛ اين اتفاق هشدارى است كه ساختمان هاى ديگر جدى گرفته شود.

چمران بیان کرد: لایحه باغات را شهردارى براى ما ارسال کرده و در دست بررسى است، اما جوابى از هیچ کمیسیونى خارج نشده است، این صحبت هایى که گفته مى شود به مصوبه باغات مربوط مى شود.

وى یادآور شد: بحث ما این است که فضا‌های بزرگ و باغ هاى پیوسته اى که مى خواهند نگه دارند، کمکشان کنیم تا فضاى سبز شهرى توسعه پیدا کند، اگر هم نخواستند شهردارى آن باغ را خریدارى مى کند.

رییس شوراى شهر تهران تصریح کرد: منطقه ١٨ یکی از مناطقی است که دارای فضای سبز بسیار زیادی است و تاکید داریم باغات را خریداری کنیم تا حفظ شود، عقیده ما نگه دارى است.

چمران یادآور شد: براى لایحه باغات از اساتید دانشگاه و اعضای شوراى شهر پنجم با کمال میل دعوت میکنیم که اگر پیشنعادی دارند، ارائه بدهند. برخى‌ها به یک درخت به چشم یک دشمن نگاه مى کنند و این دید باید رفع شود.

رييس شوراى شهر تهران گفت: ما برنامه محور عمل مي كنيم و به ايده ال هاى ذهنى خود نپرداختيم، ٥ موضوع در برنامه هاى ما مطرح شد كه يك مورد آن ترافيك و آلودگى بود و در برنامه  ديده شده است.

وى اضافه كرد:  باغ باید باغ بماند و هیچ بحثی روی آن نیست؛ در سال ۹۲ تا ۹۴ باغ های بزرگ منطقه یک را شهرداری خریداری کرد و فشار شدیدی وارد کردیم که این خرید انجام شود و چون در منطقه یک بود با قیمت گران خریداری شد که استفاده عمومی از آن صورت می گیرد.

چمران با بیان اینکه کارخانه واگن سازی در ابتدای این دوره تعطیل شده بود و امروز گفته ایم که سه شیفت کار کنند تا ناوگان ها تأمین شوند، تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی از لحاظ تأمین تجهیزات و اورهال وجود ندارد و نقدترین کاری که می توانستیم در حوزه مترو انجام دهیم، عملیاتی کردیم و بازسازی در حال انجام است. امیدواریم تولید داخلی را نیز با همکاری مپنا، جهاد دانشگاهی و سایر نهادها به نتیجه برسانیم البته نمی توان قاطعانه در مورد این موضوع که کی به نتیجه می رسیم، نظر داد.

وی با اعلام اینکه تولید در کارخانه واگن سازی اراک را نیز پیگیری می کنیم، یادآور شد: با همکاری وزیر صمت موضوع را دنبال می کنیم و تقریبا هر هفته جلسه شهردار تهران با وزیر صمت برای تسریع در پیشبرد امور در تأمین اتوبوس و مترو برگزار می شود.

چمران با بیان اینکه در سال قبل با تمام فشاری که وارد کردیم بیشتر از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نتوانستند تحویل دهند، گفت: ما سهم خود از ۶۳۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت کردیم اما نتوانستند تحویل دهند؛ علت آن هم تعطیلی ۱۰ ساله بود و زمان می برد تا تولید به نتیجه برسد. تا پایان سال ۷۴۰ دستگاه اتوبوس قرارداد منعقد کرده ایم و شنیده ام که در این چند روز چند قرارداد جدید نیز منعقد کرده اند که اتوبوس های جدید اضافه شود و با اینکه پیش بینی تأمین دو هزار دستگاه اتوبوس را کرده بودیم، هزار دستگاه تا پایان امسال تأمین می شود و از سویی دیگر اگر این اتوبوس ها تأمین نشود، خرید هزار دستگاه اتوبوس دست دوم را دنبال خواهیم کرد.

ورود ۵۰۰ اتوبوس برقی؛ سال آینده

وی افزود: قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز منعقد خواهد شد و قطعا ورود آن به سال آینده موکول خواهد شد اما تأمین آن طلیعه ای برای خودکفایی و کاستن از آلودگی هوا خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه از اعتبارات سال قبل و اضافه درآمد در فروردین و اردیبهشت برای انعقاد قرارداد خرید اتوبوس پرداخت کردیم، گفت: از کارخانجات مرتباً بازدید می کنیم و فشار می آوریم که کارخانجات خوش قول بیش از این تعداد اتوبوس به ما تحویل دهند. واقعاً هم به میدان آمده اند و می سازند و آمادگی فروش را دارند اما ظرفیت ها مشخص است.

در حال تكميل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار